Prop de dos-cents professionals han participat a la I Jornada d'Actualització en Malalties Infeccioses que s'ha celebrat aquest dijous, 25 de maig, a la sala d'actes de l'Hospital Sant Joan de Déu de Manresa. La iniciativa és fruit del treball conjunt de diverses entitats sanitàries del territori davant la problemàtica creixent, no només a casa nostra sinó arreu del món, de les malalties infeccioses i els bacteris resistents.
L'organització de la jornada ha anat a càrrec de l'Institut Català de la Salut (ICS), la Fundació Sociosanitària de Manresa (FSSM), la Fundació Hospital Sant Bernabé de Berga, el Centre Sanitari del Solsonès, la Fundació Althaia i L'Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears amb el suport del Col·legi de Metges de Barcelona i del Col·legi Oficial d'Infermeres i Infermers de Barcelona.
Al llarg de la jornada, diferents professionals d'aquestes entitats han exposat diferents aspectes vinculats a les malalties infeccioses. En concret, els gèrmens multiresistents als antibiòtics, el maneig de pacients afectats per aquests bacteris, la infecció urinària en pacients d'edat avançada, el codi sèpsia i la detecció precoç del VIH. La ponència magistral ha anat a càrrec del Dr. Climent Casals, de l'Hospital Clínic de Barcelona, que ha parlat de microbiota intestinal.
En la inauguració de la jornada han intervingut el Dr. Ignasi Carrasco, director assistencial de la Fundació Althaia, i Teresa Sabater, cap del Sector Sanitari Solsonès - Bages – Berguedà del CatSalut, que han destacat la importància del treball conjunt entre les institucions sanitàries del territori i han valorat molt positivament aquesta experiència.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa recomana anar a peu als miradors per veure l'eclipsi solar de dimecres Pere Fontanals
-
-
Societat La salmorra torna a vessar al passeig del Riu de Manresa i amenaça els arbres de l'entorn Pere Fontanals
-
-
Successos Restablert el servei de trens entre Lleida i Manresa després de l'atropellament d'una persona ACN
Publicat el
26 de maig de 2017 a
les 18:40
Actualitzat el
26 de maig de 2017 a les
18:45
Et pot interessar
-
Societat
Sant Vicenç substituirà 570 fanals per tecnologia LED per reduir el consum energètic
-
Societat
Un espectacular estol de cigonyes anuncia a Manresa l'inici de la migració cap a l'Àfrica
-
Societat
La Creu Roja al Bages va atendre 6.635 persones el 2025, un 8,1% més que l'any anterior
-
Societat
Una reparació d'urgència obligarà a restringir el trànsit a la rotonda dels Dolors
-
Societat
Cardona instal·la nous espais saludables per promoure l'activitat física i la mobilitat sostenible
-
Societat
Un estudi liderat des del Bages reforça el paper del treball social en les decisions al final de la vida
