La Sala Gòtica de l'Hospital Sant Andreu ha reunit 110 professionals del sector en la 14ª Jornada de Demències del Bages, organitzada per Sant Andreu Salut conjuntament amb el Servei Català de la Salut i amb la col·laboració d'Althaia, de l'Institut Català de la Salut de la Catalunya Central i d'UManresa.
Sis anys després de l'última edició s'ha pogut celebrar aquesta important jornada, que coincideix amb el Dia Mundial de l'Alzheimer i reuneix experts i professionals de la salut per explorar els últims avenços en el camp de les demències.
La presentació de la jornada ha anat a càrrec de Sílvia Graell, directora de l'Hospital Sant Andreu, i Alba Oms, gerent de la Regió Sanitària Catalunya Central.
Posteriorment s'han celebrat dues taules rodones. La primera, centrada en el PlaDemCat, el nou model assistencial en l'atenció a persones amb deteriorament cognitiu lleu i demència a Catalunya. La doctora Olga Sabartés, geriatra i directora mèdica de l'Hospital Sant Andreu, ha estat l'amfitriona d'una ponència a càrrec de la doctora Eva Melendo, directora del Pla Directori Sociosanitari.
La segona taula rodona ha explorat l'estat actual i les perspectives futures de les demències. Una ponència a càrrec del doctor Albert Lladó, neuròleg de l'Hospital Clínic de Barcelona, i presentada per la doctora Anna Mas, neuròloga de la Fundació Althaia.
Posteriorment s'ha fet la presentació i votació de les comunicacions orals i dels pòsters finalistes amb el tema Treballant amb l'Alzheimer. Un segment moderat per la doctora Elisabet Descals, directora del SAP Bages-Berguedà-Solsonès, Institut Català de la Salut (ICS) Catalunya Central.
La comunicació oral guanyadora ha estat Programa Cuidador Expert Catalunya, d'Elena Rovira, Maribel Martínez, Olga Sabartés, Sílvia Rovira, Cristina Pardo i Joan Catena, tots ells professionals de Sant Andreu Salut.
La jornada s'ha tancat amb la participació dels assistents en un taller multidisciplinari per analitzar un cas pràctic des d'una perspectiva diversa. Un workshop conduït per la doctora Núria Serrat, doctora en Pedagogia Docent i Investigadora de la Facultat d'Educació de la Universitat de Barcelona i docent col·laboradora de la UManresa.
Èxit de participació en la 14a Jornada de Demències del Bages
Societat
La jornada s'ha tornat a celebrar després de sis anys sense fer-ho i ha coincidit amb el Dia Mundial de l’Alzheimer
ARA A PORTADA
-
Successos Un dels detinguts pel crim de Manresa va ser arrestat quatre dies abans per un atac amb tornavís Pere Fontanals
-
Successos Escorcoll en el pis d'un dels detinguts pel crim de Manresa, al carrer Santa Llúcia Pere Fontanals
-
Societat El Consell Municipal de Solidaritat de Manresa condemna la violència i reclama serenor Pere Fontanals
-
Societat «Qui mata una persona, mata tota la humanitat»: la mesquita Al Fath clama contra el crim de Vilajosana Pere Fontanals
-
Societat L'últim adeu a Carles Vilajosana omple de dol i emoció el tanatori de Manresa Pere Fontanals
Publicat el
21 de setembre de 2023 a
les 23:36
Actualitzat el
21 de setembre de 2023 a les
23:45
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós de Bages commemorarà la Diada amb una matinal de cultura i tradició
-
Societat
Castellbell i el Vilar prepara una Diada Nacional de memòria, esport i reivindicació
-
Societat
Súria celebrarà l'Onze de Setembre amb actes al Castell i el Poble Vell
-
Societat
Cardona marca 40ºC al setembre, un rècord inèdit a la Catalunya Central
-
Societat
Manresa celebrarà la Diada Nacional amb l'acte institucional a la plaça Onze de Setembre
-
Societat
Els carrers Trieta i Dibuixant Vilanova patiran talls de trànsit per obres d'asfaltatge
