Fem Manresa ha emès un comunicat en què denuncia la vulneració del dret a vaga duta a terme per part de Fomento de Construcciones y Contratas (FCC) i la "deixadesa de funcions" de l'Ajuntament respecte el servei de neteja de Manresa. FCC és l'empresa amb qui l'Ajuntament té externalitzada la prestació del servei de neteja i escombraries de la ciutat.
Els anticapitalistes denuncien que FCC fa servir el personal del servei de neteja de Manresa "per fer d'esquirols" a la vaga del personal de Salt. Concretament, un total de 15 treballadores del servei de Manresa van desplaçar-se els dies 8, 9 i 10 de gener a Salt, on els treballadors en vaga estaven realitzant els serveis mínims, per cobrir el servei, una situació que "vulnera la legalitat i ataca un dret fonamental com el dret a vaga". Segons asseguren des de Fem Manresa, aquest fet "demostra que aquestes empreses actuen amb impunitat sabent que se'ls seguiran fent concursos a mida".
La candidatura municipalista ha demanat explicacions a l'equip de govern de l'Ajuntament de Manresa en relació al coneixement que tenia el consistori de la situació i sobre si s'havia autoritzat aquesta cessió de treballadors, a part de si coneixia les conseqüències que havia tingut per al servei de la ciutat.
En aquest sentit, la formació es mostra crítica amb el fet que el govern de l'Ajuntament no tingués coneixement previ d'aquesta informació i que tan sols la demanés a l'empresa després que la formació ho preguntés. Afegeixen que "s'està fent evident, des de fa temps, que l'Ajuntament no té controlades les concessions i no fa el seguiment de la prestació dels serveis".
Fem Manresa denuncia el perill de treballar amb empreses com FCC que "no tenen en compte els drets dels treballadors", i que aquesta situació exemplifica "el poc control que es té de les concessions de l'Ajuntament, un motiu més per iniciar un procés de remunicipalització dels serveis".
FCC envia treballadors de Manresa a fer d'«esquirols» a la vaga del servei de neteja de Salt
Fem Manresa denuncia que l'empresa "ataca un dret fonamental com el dret a vaga" i l'Ajuntament "no controla la situació"
ARA A PORTADA
-
-
Aigües Manresa destina més de 2,7 milions d'euros a millorar la xarxa i les infraestructures Pere Fontanals
-
-
L'app Pukono de la Fundació Althaia compleix 10 anys ajudant persones amb hipertensió i insuficiència renal Pere Fontanals
-
La Pirinaica inicia la pretemporada amb l'objectiu d'optar de nou a l'ascens a Lliga Elit Pere Fontanals
Publicat el 23 de gener de 2022 a les 18:58
Actualitzat el 23 de gener de 2022 a les 19:16
Et pot interessar
-
Societat Mosaic acompanya 295 persones en processos d'inclusió social i inserció laboral durant el 2024
-
Societat La Generalitat adjudica obres de millora a l'estació d'autobusos de Manresa
-
Societat L'Ajuntament de Manresa reasfaltarà més de 13.500 metres quadrats de carrers
-
Societat Manresa rep un pla per rehabilitar sis illes d'habitatges al centre històric
-
Societat L'Ajuntament de Manresa impulsa el Pla Municipal de Lectura per fomentar els hàbits lectors
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural