Fem Manresa ha emès un dur comunicat contra la postura del govern de la ciutat i del grup municipal de Junts arran de la baralla que va tenir lloc dissabte passat al passeig Pere III i els acusa d'instrumentalitzar "l'actual percepció d'inseguretat" assumint de facto "el marc ideològic de l'extrema dreta".
Els anticapitalistes afirmen que alguns partits magnifiquen els fets "per alimentar el debat interessat sobre la seguretat", fins i tot tenint en compte, continuen, "que els cossos de seguretat als quals interpel·len són conscients que no es pot prevenir una baralla així amb més càmeres o més policia".
La formació assegura que els preocupa molt l'interès d'alguns partits "per situar una imatge d'una Manresa en decadència, posant al punt de mira als joves i migrats amb lògiques partidistes reaccionàries". En aquest sentit, lamenta la "deriva racista" que està prenent el consistori, "tant per les declaracions de l'oposició com per les propostes de l'equip de govern, que no fan res més que intentar apagar focs ineficientment".
Així, afirma que "és moment de fer propostes per erradicar les desigualtats, parlar dels recursos que es destinen en la cohesió social o potenciar l'ús de l'espai públic", ja que, segons entenen "el debat generat no va de seguretat; moltes de les declaracions i accions que s'han fet aquests dies ens condueixen cap a una societat més racista i xenòfoba".
Creu que "és molt greu que Junts Manresa, des d'una perspectiva racista, encara que vestida de seda, argumenti com a causa de la baralla que els participants no parlaven català o que provenien d'un origen o cultura diferent".
Els cupaires estan convençuts que la baralla està sent "una excusa més de l'extrema dreta per promoure l'odi a Manresa i forçar a l'Ajuntament a prendre mesures populistes, costoses i inefectives amb un clar biaix racista".
[noticia]111490[/noticia]
I avisen que el que que ha passat aquesta setmana a Manresa "no és nou", és la continuació "d'un debat intoxicat sobre la seguretat que exclou repetidament propostes serioses i útils per als manresans, deixant una autopista al racisme".
Fem Manresa acusa l'Ajuntament d'assumir «de facto» el relat de l'extrema dreta sobre la baralla
Societat
Els anticapitalistes asseguren que fins i tot els cossos policials "són conscients que no es pot prevenir una baralla així amb més càmeres o més agents"
ARA A PORTADA
-
Societat «No és una lluita contra els docents»: 400 alumnes es manifesten a Manresa per la suspensió de sortides Pere Fontanals
-
Successos La Guàrdia Urbana deté un menor per llançar pedres a una patrulla després de la manifestació d'estudiants Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans El Clam premia el Grup de Cooperació d'Althaia pel seu suport a un hospital del Senegal Pere Fontanals
-
Política Junts acusa el govern de marejar els manresans amb la quota addicional de residus Pere Fontanals
-
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
27 de setembre de 2023 a
les 20:39
Actualitzat el
27 de setembre de 2023 a les
20:47
Et pot interessar
-
Societat
Les rectories en desús del Lluçanès i el Moianès podrien allotjar uns 140 habitatges socials
-
Societat
Manresa buixardarà el carrer Vallfonollosa per reduir el risc de relliscades dels vianants
-
Societat Famílies de Manresa amb infants s'han vist obligades a marxar de la ciutat durant la Fira Mediterrània
-
Societat
Paquet de benvinguda a Manresa per als nous alumnes de grau de la UManresa i la UPC
-
Societat
Manresa senyalitzarà una nova rotonda al polígon de Bufalvent a partir de dimecres
-
Societat
«Navàs t'apassiona» tornarà el novembre amb nou tapes maridades amb vins del Pla de Bages
