Fem Manresa ha emès un dur comunicat contra la postura del govern de la ciutat i del grup municipal de Junts arran de la baralla que va tenir lloc dissabte passat al passeig Pere III i els acusa d'instrumentalitzar "l'actual percepció d'inseguretat" assumint de facto "el marc ideològic de l'extrema dreta".
Els anticapitalistes afirmen que alguns partits magnifiquen els fets "per alimentar el debat interessat sobre la seguretat", fins i tot tenint en compte, continuen, "que els cossos de seguretat als quals interpel·len són conscients que no es pot prevenir una baralla així amb més càmeres o més policia".
La formació assegura que els preocupa molt l'interès d'alguns partits "per situar una imatge d'una Manresa en decadència, posant al punt de mira als joves i migrats amb lògiques partidistes reaccionàries". En aquest sentit, lamenta la "deriva racista" que està prenent el consistori, "tant per les declaracions de l'oposició com per les propostes de l'equip de govern, que no fan res més que intentar apagar focs ineficientment".
Així, afirma que "és moment de fer propostes per erradicar les desigualtats, parlar dels recursos que es destinen en la cohesió social o potenciar l'ús de l'espai públic", ja que, segons entenen "el debat generat no va de seguretat; moltes de les declaracions i accions que s'han fet aquests dies ens condueixen cap a una societat més racista i xenòfoba".
Creu que "és molt greu que Junts Manresa, des d'una perspectiva racista, encara que vestida de seda, argumenti com a causa de la baralla que els participants no parlaven català o que provenien d'un origen o cultura diferent".
Els cupaires estan convençuts que la baralla està sent "una excusa més de l'extrema dreta per promoure l'odi a Manresa i forçar a l'Ajuntament a prendre mesures populistes, costoses i inefectives amb un clar biaix racista".
[noticia]111490[/noticia]
I avisen que el que que ha passat aquesta setmana a Manresa "no és nou", és la continuació "d'un debat intoxicat sobre la seguretat que exclou repetidament propostes serioses i útils per als manresans, deixant una autopista al racisme".
Fem Manresa acusa l'Ajuntament d'assumir «de facto» el relat de l'extrema dreta sobre la baralla
Els anticapitalistes asseguren que fins i tot els cossos policials "són conscients que no es pot prevenir una baralla així amb més càmeres o més agents"
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 27 de setembre de 2023 a les 20:39
Actualitzat el 27 de setembre de 2023 a les 20:47
Et pot interessar
-
Societat Súria obre el termini per adjudicar dos pisos municipals en règim de lloguer
-
Societat Les obres per millorar la xarxa elèctrica a Pineda de Bages avancen segons el calendari previst
-
Societat Tall de trànsit en un tram del carrer Font dels Llops, aquest dijous
-
Societat El Consorci del Bages reforça l'educació ambiental i preveu superar els 8.000 alumnes aquest curs
-
Societat El SIAD de Manresa amplia activitats per fomentar vincles i benestar emocional entre les dones
-
Societat Nou pas de vianants elevat al polígon CasaNova de Sant Fruitós