Fem Manresa organitza una passejada per recórrer el tram dels FGC que se soterrarà a Manresa

Amb aquest acte vol seguir posant de manifest "la necessitat d'invertir en el tren comarcal com a millora de la mobilitat a Manresa i al Bages"

Publicat el 28 d’abril de 2022 a les 19:27
Actualitzat el 28 d’abril de 2022 a les 19:37
Fem Manresa organitza un acte, el proper dijous 5 de maig, per seguir debatent sobre la inversió prevista d'uns 40 milions d'euros per part de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) i l'Ajuntament de Manresa, per a soterrar part de les vies al seu pas per la ciutat i en construir una nova estació a plaça Espanya. 

La passejada començarà a 2/4 de 7 de la tarda a l'Estació d'Autobusos i recorrerà el tram comprès entre les estacions de Manresa - Alta i Manresa - Baixador, i arribant a la plaça Espanya, que és on hi ha prevista la nova estació que substituirà l'actual, a 262 metres de distància. L'acte comptarà amb la participació de la Plataforma per la Promoció del Transport Públic (PTP). 

Des la candidatura municipalista qüestionen que ERC Manresa i Junts per Manresa justifiquin aquesta inversió "parlant d'una presumpta millora de la mobilitat a Manresa i a tota la comarca del Bages, amb arguments tals com que el fet de tenir una nova estació a la plaça Espanya permetrà augmentar el nombre de passatgers del tren i la connexió amb el servei d'autobusos de la comarca".

Fem Manresa consideren que "aquesta inversió no és en cap cas una prioritat, ja que continuarà perpetuant l'ús del vehicle privat enfront del transport públic i col·lectiu". En aquest sentit, defensen que seria molt més útil destinar fons públics a aprofitar el traçat ja existent de ferrocarril a la comarca i recuperar el projecte -ja plantejat el 2009 per la Generalitat de Catalunya i FGC- del tren - tramvia: un tren entre pobles, que funcionaria com a tramvia dins dels nuclis urbans.

Aquesta proposta, defensa, permetria inicialment la connexió de Manresa, Sant Joan, Callús, Súria, Santpedor i Sallent, i, posteriorment, allargar la línia del tren cap a Balsareny, Navàs i Cardona, podent arribar així al Berguedà i al Solsonès. D'aquesta manera, el Bages Sud i el Bages Nord, zones que sovint semblen aïllades, quedarien connectades amb una xarxa de transport públic que permetria vertebrar la comarca, amb una alternativa real al cotxe privat.

Defensen que "si realment existeix un compromís per un transport públic de qualitat, és necessari que l'Ajuntament de Manresa i FGC es replantegin la inversió per al soterrament de la línia i la nova estació a plaça Espanya i que s'opti pel tren comarcal". Un projecte necessari i imprescindible per millorar la mobilitat comarcal, reforçar la xarxa de transport públic, reduir les emissions contaminants i, a la vegada, reforçar la capitalitat de Manresa.

[noticia]103008[/noticia]