La presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Marta Subirà, assegura que la possibilitat de transbordament a Martorell a la línia Llobregat-Anoia és una opció que està recollida en el Pla d'Actuació 2022-2026, però que "en cap cas no és un projecte formal ni s'ha presentat oficialment". Per això, la informació que ha promogut el PSC entre alguns mitjans de comunicació "és precipitada" i dona per bo un supòsit "que no s'ha presentat a cap nivell".
NacióManresa va tenir accés al document de treball Pla d'Actuació Grup Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya 2022 - 2026, el passat 18 de març. En aquell moment, FGC va assegurar que aquesta opció era "només una possibilitat" entre moltes altres. Aquest dijous, la companyia ha ratificat que la "situació es troba en el mateix punt" quan el diari l'ha contactada per a contrastar la informació.
Subirà ha explicat que FGC "està obligada a estudiar tots els escenaris i aquest és un estudi que caldrà contrastar amb possibles alternatives". "Aquest és el protocol i manera de fer" de la companyia, ha assegurat. En tot cas, el debat s'emmarca "en la millora de la línia Llobregat-Anoia en aquesta dècada".
Quan FGC tingui tots els estudis fets els compartirà "amb el territori", tal com ha fet "amb el projecte de perllongament de la línia a Manresa, on estaven presents tots els grups municipals i actors socials". "És evident que si reformem un servei i hi invertim 250 milions d'euros és per buscar-ne la millora i no per a empitjorar els serveis", ha sentenciat.
Un element clau d'aquest projecte de millora global és la connexió de les dues línies (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) amb el perllongament de la línia 8 fins a Gràcia, que millorarà de manera radical l'accessibilitat a llocs centrals de Barcelona (Hospital Clínic, Francesc Macià) des del Bages, l'Anoia i el Baix Llobregat, així com la regularitat i la robustesa del servei. Tot plegat amb la vista posada en l'horitzó temporal de 2027.
[noticia]103012[/noticia]
FGC assegura que la informació sobre el transbordament a Martorell de l'R5 «és precipitada»
Societat
Marta Subirà afirma que el Pla d'Actuació 2022-26 és un document de treball, però que "en cap cas no és un projecte formal ni s'ha presentat oficialment"
ARA A PORTADA
-
Política Manresa modifica el POUM per fer possible la construcció del nou pavelló del Congost Redacció
-
-
Política El govern de Manresa acusa Junts de «faltar a la veritat» sobre el nou pavelló del Congost Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Luz Casal inaugura el Festival Camins, que arrenca amb un 75% de les entrades venudes Redacció
-
Cultura i Mitjans Voilà a la Lluvià renuncia a organitzar l'edició d'aquest estiu per retards administratius Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
28 d’abril de 2022 a
les 18:41
Actualitzat el
28 d’abril de 2022 a les
19:36
Et pot interessar
-
Societat
Manresa incorpora un recomanador amb IA per facilitar l'accés als tràmits municipals
-
Societat
L'artteràpia millora el benestar emocional de les persones amb càncer, segons un estudi liderat per Althaia
-
Societat
Memòria.cat actualitza el cens de víctimes de la Guerra Civil i la dictadura franquista vinculades a Manresa
-
Societat
La prova sísmica de la nova seu de la Generalitat a Manresa es completa sense incidències
-
Societat
Tractaments amb herbicides a les subestacions elèctriques de Manresa i el Congost
-
Societat
Manresa homenatjarà les víctimes de la Guerra Civil i el franquisme amb una escultura de Marc Sellarès
