FGC assegura que la informació sobre el transbordament a Martorell de l'R5 «és precipitada»

Marta Subirà afirma que el Pla d'Actuació 2022-26 és un document de treball, però que "en cap cas no és un projecte formal ni s'ha presentat oficialment"

Línia dels FGC a la seva arribada a Manresa
Línia dels FGC a la seva arribada a Manresa | Estefania Escolà
28 d'abril del 2022
Actualitzat a les 19:36h
La presidenta dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Marta Subirà, assegura que la possibilitat de transbordament a Martorell a la línia Llobregat-Anoia és una opció que està recollida en el Pla d'Actuació 2022-2026, però que "en cap cas no és un projecte formal ni s'ha presentat oficialment". Per això, la informació que ha promogut el PSC entre alguns mitjans de comunicació "és precipitada" i dona per bo un supòsit "que no s'ha presentat a cap nivell".

NacióManresa va tenir accés al document de treballPla d'Actuació Grup Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya 2022 - 2026, el passat 18 de març. En aquell moment, FGC va assegurar que aquesta opció era "només una possibilitat" entre moltes altres. Aquest dijous, la companyia ha ratificat que la "situació es troba en el mateix punt" quan el diari l'ha contactada per a contrastar la informació.

Subirà ha explicat que FGC "està obligada a estudiar tots els escenaris i aquest és un estudi que caldrà contrastar amb possibles alternatives". "Aquest és el protocol i manera de fer" de la companyia, ha assegurat. En tot cas, el debat s'emmarca "en la millora de la línia Llobregat-Anoia en aquesta dècada".

Quan FGC tingui tots els estudis fets els compartirà "amb el territori", tal com ha fet "amb el projecte de perllongament de la línia a Manresa, on estaven presents tots els grups municipals i actors socials". "És evident que si reformem un servei i hi invertim 250 milions d'euros és per buscar-ne la millora i no per a empitjorar els serveis", ha sentenciat.

Un element clau d'aquest projecte de millora global és la connexió de les dues línies (Barcelona-Vallès i Llobregat-Anoia) amb el perllongament de la línia 8 fins a Gràcia, que millorarà de manera radical l'accessibilitat a llocs centrals de Barcelona (Hospital Clínic, Francesc Macià) des del Bages, l'Anoia i el Baix Llobregat, així com la regularitat i la robustesa del servei. Tot plegat amb la vista posada en l'horitzó temporal de 2027