Divendres passat, 21 d'octubre, va tenir lloc l'acte de cloenda de la Casa d'Oficis que ha tingut una durada de 12 mesos i que finalitza el pròxim dimecres, 26 d'octubre. En total hi van participar 9 persones, de les quals 7 han finalitzat i han rebut un diploma per part de l'Ajuntament de Manresa. L'acte es va celebrar al Centre d'Iniciatives per l'Ocupació (CIO) i va comptar amb la presència de la regidora d'Ocupació, Empresa i Coneixement, Cristina Cruz, i de l'empresari Jaume Cots, de Construccions Cots i Claret, en representació del Gremi de Constructors del Bages.
La Casa d'Oficis és un programa que es caracteritza per proporcionar formació i experiència professional als seus participants. Ha tingut una durada de 12 mesos i s'ha desenvolupat a través del projecte Treball als Barris subvencionat pel SOC. En total, hi ha participat 9 joves residents al Manresa de menors de 29 anys i en situació d'atur.
La primera fase del projecte (novembre-abril) ha consistit en una formació teòrico-pràctica en l'especialitat d'auxiliar de paleta. Els participants han treballat alguns conceptes com ara tècniques per revestir, obres de fàbrica vista, treballs d'obra de paleta i un curs d'energies renovables i construcció sostenible. A més, han pogut realitzar una formació en prevenció de riscos laborals en el sector de la construcció i en alçada així com l'obtenció del carnet de carretó elevador.
Posteriorment, l'Ajuntament de Manresa ha contractat durant sis mesos l'alumnat que ha superat amb èxit la formació. Ja com a treballadors, els joves han realitzat diverses tasques de rehabilitació i construcció al Xalet de Casa Caritat, a l'Anònima i puntualment a la Fàbrica Nova.
Al llarg dels 12 mesos l'alumnat ha rebut també suport i orientació, així com formació bàsica (matemàtiques, català, coneixement de l'entorn) per tal de millorar les seves possibilitats d'inserció o retorn al sistema educatiu un cop finalitzin la Casa d'Oficis.
[h3] La Casa d'Oficis[/h3]
La Casa d'Oficis és un programa subvencionat pel SOC dins del projecte Treball als Barris. Es tracta d'un programa mixt de formació i treball adreçat a persones joves de 16 a 29 anys amb l'objectiu de proporcionar-los formació i pràctica professional mitjançant la realització d'obres o serveis públics que aportin un benefici social al barri objecte d'actuació.
El pròxim mes de novembre s'iniciarà una nova edició de la Casa d'Oficis dirigida a persones menors de 30 anys, en situació d'atur, residents preferiblement al Nucli Antic de Manresa i que vulguin formar-se i adquirir experiència en el sector de la construcció.
Finalitza el programa de la Casa d'Oficis de Treball als Barris
Societat
Divendres passat es va fer el lliurament de diplomes a l'alumnat que ha rebut formació teòrico-pràctica en l'especialitat d'auxiliar de paleta
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
24 d’octubre de 2022 a
les 21:19
Actualitzat el
24 d’octubre de 2022 a les
21:27
Et pot interessar
-
Societat
I si ens estiguéssim adormint?
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 25.000 euros en la millora i manteniment de nou camins municipals
-
Societat
Aigües de Manresa assumeix la gestió del servei d'aigua de Talamanca
-
Societat
El carrer Puigmal de Manresa quedarà tallat dos dies per completar la urbanització del sector
-
Societat
Instal·len un nou pas de vianants semaforitzat a les Bases de Manresa
-
Societat
Sant Fruitós invertirà 40.000 euros per renovar cinc parcs infantils del municipi
