FUB: Un 11% més d'assignacions de matrícules el juliol

Publicat el 22 de juliol de 2011 a les 19:34

Primeres matrícules de juliol. Foto: FUB

La Fundació Universitària del Bages (FUB) ha obert aquest divendres el primer dels períodes de matricula per al curs 2011-2012, que s'allargarà fins al dia 28 d'aquest mes. L'Oficina de Preinscripció Universitària li ha adjudicat 215 assignacions de nous alumnes, un 11% més de les que tenia fa un any en la primera llista del mes de juliol.

Tot i ser una xifra positiva per l'increment que representa, el director general de la FUB, Valentí Martínez, ha puntualitzat que "aquesta és una xifra, que no té res a veure amb el nombre d'alumnes que s'acaben matriculant. Per exemple, fa un any, en la llista d'assignacions del mes de juliol hi havia 193 nous alumnes i al final del procés se'n van matricular 501".

El procés de matriculació universitària és llarg i no es tancarà fins al mes d'octubre. Després d'aquesta primera llista d'assignacions, l'Oficina de Preinscripció Universitària de la Generalitat no deixarà de trametre noves llistes a la Fundació Universitària del Bages amb assignacions posteriors d'estudiants que han escollit la FUB com a segona opció, persones que no volen estudiar a la universitat que els han assignat, gent que pot haver comès errors en el procés i alumnes que s'examinen de selectivitat al setembre, entre d'altres situacions a tenir en compte.

"Són dades molt canviants des de l'inici del procés fins al final, de manera que no es poden fer projeccions", diu Martínez. L'any passat, a través de les diferents llistes d'assignacions, a la FUB s'hi van derivar 848 alumnes, però no tots aquests s'hi van matricular.

Benvinguda als nous alumnes
Des d'avui i fins al 28 de juliol, tots els alumnes que tenen plaça assignada a la FUB poden matricular-se a la institució universitària manresana. Abans que realitzin el procés de matrícula, tots els alumnes han d'assistir a una sessió de benvinguda dels estudis que es duen a terme a les nou i a les onze del matí durant tots els dies que dura el procés de matrícula.

El procés de matriculació es tornarà a posar en funcionament entre el 5 i el 8 de setembre per als assignats en altres preferències i el 15 de setembre per a la primera reassignació del mes de juny. Del 5 al 7 d'octubre es farà la matrícula de les persones que han fet la selectivitat al setembre i per tant, han fet la preinscripció universitària en aquest període. El darrer període de matrícules serà del 14 al 24 d'octubre, per a les persones reassignades en la preinscripció del mes de setembre.

No serà fins que finalitzi tot aquest procés que la FUB coneixerà les dades exactes dels nous alumnes que tindrà el pròxim curs als estudis d'Infermeria, Fisioteràpia, Podologia, Logopèdia, Gestió d'Empreses i Educació Infantil.