Un total de 1371 nous casos positius de Covid s'han detectat a l'última setmana al Bages entre proves PCR i Tests d'antígens, segons el Departament de Salut. Aquesta quantitat de nous positius en una sola setmana és la més alta de l'històric epidemiològic de la comarca. Aquesta data significa que s'han donat 755 nous positius per cada 100.000 habitants en l'última setmana i si es miren les dues darreres en surten 1.347.
També el risc de rebrot que s'ha consolidat aquest diumenge, de 1.667 punts, és el més alt al Bages des de l'inici de la pandèmia, el març de 2020. De fet, és un valor molt més alt que qualsevol cresta de les onades anteriors. El que el segueix són 965 punts en el valor màxim de la segona onada. Tot i així, el Bages torna a situar-se per sota de la mitjana catalana, que s'ha disparat fins als 1.691 punts.
Cal tenir en compte, també, que en les darreres setmanes s'ha incrementat molt el nombre de tests i PCR realitzades. Només en el Bages entre i l'altra prova se'n van realitzar gairebé 12.000 en l'última setmana, amb un 13,96% de positius.
Al Moianès s'han confirmat 114 nous positius en la darrera setmana. Això significa un índex de 837 nous positius per cada 100.000 habitants en l'última setmana, i de 1.461 en les dues últimes setmanes. El risc de rebrot es troba en 2.634 punts.
[plantillacoronavirus]
Gairebé 1.400 nous positius detectats al Bages l'última setmana
El risc de rebrot a la comarca se situa en 1.667 punts, nou màxim històric, però per sota de la mitjana catalana
ARA A PORTADA

- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el 26 de desembre de 2021 a les 19:25
Actualitzat el 26 de desembre de 2021 a les 19:28
Et pot interessar
-
Societat FGC posa en servei 24 nous carregadors per a vehicles elèctrics a l'aparcament de Monistrol del Cremallera
-
Societat Es tornaran a repartir targetes per obrir contenidors als barris de Sant Pau i de la Mion
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà divendres de verd pel Dia Internacional de la Malaltia Celíaca
-
Societat Tall de trànsit al carrer Cardener del barri de Sant Pau, a partir de dijous
-
Societat La Unitat Docent de l'ICS Catalunya Central celebra l'acte de comiat de la darrera promoció de residents
-
Societat Treballs a l'enllumenat públic dels carrers Urgell i Piques de Manresa