Gairebé el 90% dels titulats tornaria a estudiar enginyeria tècnica a l'EPSEM

Aquesta és una de les conclusions a la que ha arribat el projecte QUALITAS de l’EPSEM

Publicat el 27 de maig de 2011 a les 18:59

Alumnes de l'EPSEM presentant el projecte QUALITAS al CETIM. Foto: EPSEM

El passat dia 25, l'equip del projecte QUALITAS de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) ha presentat al Gerent i Secretari Tècnic del Col·legi d'Enginyers Tècnics Industrials de Manresa (CETIM), Josep M. Macià, els resultats de les enquestes realitzades als titulats col·legiats en una iniciativa conjunta entre el Col·legi i l'EPSEM i s'ha aprofitat per comentar possibles accions per millorar la interrelació universitat-col·legi-empresa.

Així, després de rebre la resposta de gairebé un centenar de titulats graduats en diferents anys, aspecte important perquè l'estudi sigui acurat i pugui respondre a les necessitats del màxim de gent, s'han extret les conclusions i s'han presentat al CETIM. Entre aquestes, s'exposa que el 92% dels enquestats es mostra satisfet del seu pas per la universitat, un 91% recomanaria aquesta universitat i un 89% hi tornaria a realitzar els estudis.

Ramón Navarro, responsable del projecte QUALITAS, ha dit que l'estudi vol anar més enllà del què ja es dóna per suposat i que cal confirmar: que les persones titulades per l'escola surten amb uns coneixements necessaris per a desenvolupar satisfactòriament la seva carrera professional.

El que és pretén en aquestes enquestes és conèixer també quines són les competències genèriques, no vinculades a cap coneixement tècnic, que els titulats han considerat més importants per la seva professió i quin nivell d'aquestes han adquirit en el seu pas per l'escola.

Així doncs, les competències que els col·legiats han adquirit en més nivell a la universitat han estat l'aprenentatge autònom, la planificació i organització de treballs, la solució de problemes i l'ús solvent de la informació. Mentre que les que han valorat que necessiten més en el món laboral són: iniciativa, solució de problemes, treball en equip i emprenedoria i innovació.

Segons l'equip del QUALITAS, això demostra que s'ha de seguir treballant en la incorporació i avaluació d'aquestes competències transversals en el marc del pla d'estudis de l'EPSEM. Pel què fa a aspectes més valorats pels enquestats, aquests han estat la "l'ambient familiar i proper tant dels professors com del personal" i "el bon nivell de docència i la formació adquirida".

Durant l'acte, Macià ha aprofitat per dir que el projecte QUALITAS és molt oportú en el moment actual i que les conclusions extretes podran ser molt importants per l'adaptació del perfil dels titulats a les necessitats del món empresarial de l'entorn. També ha aprofitat per recordar que el proper 22 de juny el Col·legi estarà present a l'EPSEM per informar als estudiants d'enginyeria de les diferents sortides professionals que disposen, parlar-los de l'actual situació de la professió, assessorar-los sobre aspectes tècnics, jurídics i fiscals i rebre les seves consultes i dubtes.

Aquesta reunió ha posat de manifest la conveniència de seguir desenvolupant col·laboracions conjuntes entre les dues organitzacions i s'ha valorat la perspectiva de poder realitzar l'enquesta periòdicament als col·legiats per a poder seguir l'evolució i el nivell de resposta a les necessitats i expectatives d'aquest grup d'interès.