Generalitat i Althaia fixen les línies per a la 2a fase de les obres de Sant Joan de Déu

El Gerent de la Regió Sanitària Catalunya Central, Dr. Antoni Iruela, s'ha entrevistat aquesta tarda amb el president de la Fundació i Alcalde de Manresa, Josep Camprubí i la direcció de la xarxa assistencial

Publicat el 26 de novembre de 2010 a les 17:44

Reunió per a definir les línies estratègiques de la 2a fase d'ampliació de l'Hospital. Foto: Catpress

El Gerent de la Regió Sanitària Catalunya Central, Dr. Antoni Iruela, i el president del Patronat de la Fundació Althaia i Alcalde de Manresa, Josep Camprubí, s'han reunit aquesta tarda a les noves instal·lacions de l'Hospital de Sant Joan de Déu per definir, conjuntament amb la direcció executiva de la xarxa assistencial, les línies estratègiques que se seguiran per fer realitat les obres corresponents a la segona fase d'aquest hospital.

La reunió s'ha celebrat al cap de tres dies que el Govern de la Generalitat hagi aprovat una subvenció, de caràcter pluriennal, per un import de 60 milions d'euros que permetrà donar continuïtat a la primera fase que ha entrat en servei aquest mes d'octubre passat. A aquest nou espai s'hi ubiquen les urgències, el diagnòstic per la imatges i les consultes externes.

Acabada la segona fase, l'hospital resultant, suma de l'edifici actual i del nou funcionarà com un sol bloc integrat i únic. Aquest nou hospital permetrà concentrar en un mateix equipament tots els serveis i l'activitat que ara es dóna al Centre Hospitalari, a Sant Joan de Déu i a una part de la Clínica Sant Josep.  El projecte preveu un sol hospital d'uns 60.000 metres quadrats, dels quals 40.000 són de nova construcció i els altres 20.000 corresponen a l'edifici actual.