El futur del bisbe Romà Casanova al Bisbat de Vic té data de caducitat, segons ha contrastat NacióManresa amb diverses fonts de l'entorn eclesiàstic de Catalunya. El passat mes d'abril moria el bisbe de Girona, Francesc Pardo, i la torna que hi havia al Vaticà per succeir-lo situava el bisbe de Vic i el de Tortosa, Enric Benavent, com a màxims exponents a agafar-li el relleu.
Aquest mes d'octubre, però, Enric Benavent va ser nomenat arquebisbe de València, de manera que tornava cap a la seva terra, però deixava Catalunya amb dues vacants bisbals, la que ja existia a Girona i la de Tortosa, que era la que abandonava Benavent en la seva marxa cap al sud.
El nomenament d'Enric Benavent per fer-se càrrec de l'arquebisbat de València semblava que obria les portes de Girona a Romà Casanova, que quedava com a gairebé únic candidat al bisbat. Cal tenir en compte, però, que l'actual bisbe de Vic és natural de Deltebre, a les Terres de l'Ebre, de manera que algunes veus apunten que, als seus 66 anys i seguint amb la línia de la designació de Benavent a València, també és fàcil que l'acostin a casa seva, tot i que, en l'escalafó eclesiàstic català es podria interpretar com una "degradació".
En tot cas, serà el Vaticà qui decidirà quin serà el proper destí de Romà Casanova, però el que tothom té clar a nivell eclesial català, és que el bisbe posarà fi als seus 19 anys de discutida gestió al capdavant del Bisbat de Vic per ser nomenat màxim responsable d'un dels dos bisbats. Ara faltarà saber si serà Girona o serà Tortosa.
Girona o Tortosa: l'entorn eclesiàstic situa Romà Casanova fora del Bisbat de Vic
La mort del bisbe Francesc Pardo i el nomenament d'Enric Benavent com a arquebisbe de València, situen l'actual bisbe de Vic en una de les dues vacants
ARA A PORTADA
-
L'esfondrament d'una part de la teulada del Palau Prioral alarma Monistrol de Montserrat Pere Fontanals
-
-
El nou microbús del Centre Històric de Manresa fa el primer recorregut abans d'entrar en servei Pere Fontanals
-
La jutgessa arxiva la causa penal per la mort de tres treballadors a la mina de Súria Pere Fontanals
-
Les obres de la plaça Vella d'Artés revelen vestigis arqueològics de més de 2.000 anys Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
06 de novembre de 2022 a
les 14:33
Actualitzat el
06 de novembre de 2022 a les
18:42
Et pot interessar
-
Societat
La Residència d'Avis de la Sagrada Família celebrarà el seu 38è aniversari amb una festa oberta
-
Societat
Dues avaries obliguen a restringir el trànsit als carrers Providència i Vell de Santa Clara
-
Societat
Tall de trànsit al carrer Vallès per la festa d'aniversari de la Residència Sagrada Família
-
Societat
L'ICS impulsa a Manresa una escola de salut transcultural adreçada a famílies d'origen marroquí
-
Societat
Cardona reclama a Educació que no suspengui un grup d'Infantil de l'Escola Patrocini
-
Societat
Vuitanta centres de la Catalunya Central deixaran de fer colònies per reclamar millores
