Gran participació en la trobada sectorial sobre producció d'aliments ecològics a Sant Benet

Publicat el 23 de març de 2017 a les 19:39
Actualitzat el 23 de març de 2017 a les 19:44
Sant Benet de Bages ha acollit, aquest dijous, 23 de març, la primera jornada anual de productes d'alimentació ecològics que ha organitzat la Fundació Catalunya-La Pedrera. En ella hi han pres part més de 250 professionals de la producció, la transformació i la comercialització d'aquest tipus d'alimentació.

La matinal ha comptat amb la participació d'experts del sector. Després de la inauguració a càrrec de la directora general, Marta Lacambra, l'expresident de Mondragón Corporación Cooperativa i fundador d'Eroski, Antonio Cancelo, ha incidit en la importància del vincle empresa-territori. "Cal reorientar el negoci i anar adaptant-se a les necessitats del territori", ha assegurat.

Creix la popularitat entre el consumidor

En el marc de la trobada, la prestigiosa consultora especialitzada en estudis de mercats Kantar Worldpanel ha presentat l'estudi "Què busca el consumidor d'avui?". L'informe, sobre les preferències actuals dels consumidors i els seus hàbits alimentaris, ha permès constatar l'augment de la popularitat dels productes ecològics i de proximitat.

El director de l'àrea d'alimentació de Kantar Worldpanel, Joan Riera, ha aprofundit en el creixement que tenen determinades marques que han apostat pel producte ecològic i de proximitat. Segons el treball, el 63% dels consumidors assenyalen que prefereixen productes sostenibles i el 41% que l'ecològic té una major qualitat. 

L'estudi de Kantar Worldpanel preveu un creixement del consum d'aquesta tipologia de productes a causa de l'augment de la sensibilitat del consumidor. A Catalunya, en aquests moments, la penetració del producte ecològic ronda el 50%, 14 punts per sobre que la mitjana a Espanya.

Els reptes de futur

En el marc de la jornada s'han realitzat tres taules rodones temàtiques sobre les oportunitats de negoci que genera aquest sector, com afavorir la comercialització i, com potenciar les vendes. Han comptat amb una desena d'experiències de professionals del sector, entre les quals la de Rafael Vidal, director de la Cooperativa Mans, impulsada per la Fundació Catalunya-La Pedrera; i la de Toni Massanés, director de la Fundació Alícia.

Acabada la jornada, la directora general de la Fundació Catalunya-La Pedrera, Marta Lacambra, ha valorat positivament l'èxit de la trobada. Ha destacat que a Catalunya "hi ha una clara conscienciació" pel producte ecològic i de proximitat i que cada vegada més "el consumidor busca millorar la seva salut a través de l'alimentació". Ha afegit, però, que "encara fa falta pedagogia i ens queda un llarg camí per recórrer".