Poster de l'exposició
Després de passar per Mèxic i Perpinyà, i participar a la biennal de fotografia d'Olot, arriba a Manresa una exposició fotogràfica impressionant sobre la vida quotidiana a Haití, abans del terratrèmol. Es tracta de "Vivre le tap-tap" una mostra de 14 fotografies de Jordi Cohen, un fotògraf autodidacta, d'origen manresà, que després de llicenciar-se en medicina, ha treballat durant més de 15 anys al sector salut d'Espanya, l'Amèrica LLatina i l'Àfrica. L'exposició ha rebut diversos premis i mencions per tot el món.
La mostra explica històries quotidianes dels haitians de Port au Prince a través del "Tap-tap", el mitjà de transport més utilitzat a la capital. El nom ve del so que desprèn el vehicle en donar dos cops a la seva xapa (tap, tap) i que són imprescindibles perquè el xofer s'aturi. Aquests microbusos tenen la peculiaritat que tots són diferents en tots els sentits. Després de baixar del tap-tap l'autor comenta "he après molt més del que he aportat". I és que el testimoni fotogràfic de Jordi Cohen és un viatge intens, ple d'emocions i de sensacions pels carrers malmesos d'Haití, i explica, sense prejudicis, les vides de les persones que els habiten.
L'exposició, organitzada per AMPANS, s'inaugura aquest divendres, 14 de gener, a les 20:30h, al Cafè del Canonge (Passatge Canonge Montanyà, 2, de Manresa), i es podrà visitar fins el 28 de febrer. Coincidint amb el primer aniversari del terratrèmol, la mostra servirà per recaptar fons que es destinaran a Haití a través dels projectes de Creu Roja i la Plataforma Manresa Solidària amb Haití, a través de la venda de reproduccions de les fotografies.
Haití, abans del terratrèmol, al Cafè del Canonge
Societat
La mostra fotogràfica "Vivre le tap-tap" de Jordi Cohen s'inaugura divendres
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans 400 drons il·luminaran el cel de Manresa abans del Castell de Focs de la Festa Major Pere Fontanals
-
Política El ple de Moià debatrà la modificació urbanística d'El Prat enmig d'una nova protesta ciutadana Pere Fontanals
-
Societat El Sopar del Tomàquet del Bages reuneix 193 comensals en una edició de rècord Pere Fontanals
-
Esports El CE Manresa obrirà la pretemporada dimecres amb un amistós contra el CE Sabadell Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Santpedor celebrarà Santa Anna amb tradició, música i els Strombers aquest cap de setmana Redacció
Publicat el
11 de gener de 2011 a
les 17:55
Et pot interessar
-
Societat
La Càtedra de Simulació i Seguretat del Pacient d'UManresa estrena codirecció
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua al carrer Sant Maurici a partir de dilluns
-
Societat
Canalitzacions elèctriques a l'avinguda Pirelli provocaran afectacions al trànsit durant un mes
-
Societat
Aigües de Manresa repararà una avaria al clavegueram de la carretera de Santpedor
-
Societat
Un tram del carrer Sant Antoni Maria Claret quedarà tallat al trànsit aquest dissabte
-
Societat
Tres joves del Bages marxaran al Brasil i França amb els intercanvis de Rotary Club
