
Iniciativa per Catalunya Verds fa una crida a analitzar la mobilitat del Bages amb Barcelona i entre els diversos municipis de l'eix del Llobregat de manera global, no només pensant en el vehicle privat. Per als ecosocialistes "les solucions passen també per introduir millores importants en el transport públic amb Barcelona, bus o tren, per oferir als ciutadans i ciutadanes una alternativa real a l'ús del vehicle privat". En aquesta línia ICV reclama que s'augmentin la freqüències de bus i tren amb Barcelona, i que en la línia de RENFE s'habilitin trens semidirectes en hores punta.
ICV considera que cal analitzar molt bé si tenint en compte l'actual situació econòmica és viable el desdoblament de la C55 i a la vegada l'alliberament del peatge de la C16. En aquest sentit ICV marca com a prioritat l'alliberament del peatge tal com ja va reclamar amb una esmena als Pressupostos de la Generalitat de 2012 que CiU i PP van rebutjar.
D'altra banda, i en paral·lel al debat de la millora de la mobilitat a llarg termini, ICV del Bages que ahir es va reunir amb l'exdirector general de Trànsit, Josep Pérez Moya, torna a exigir al Govern que executi de manera urgent millores en la seguretat de la C55 per reduir la sinistralitat en el seu pas per la comarca del Bages.
Així, els ecosocialistes tal com ja van demanar al març per mitjà d'una resolució al Parlament, reclamen que a l'alçada del Km27 es redueixi la velocitat permesa a 60km/h, s'instal·lin marques viàries d'efecte òptic, així com un radar de tram que controli la velocitat al llarg d'aproximadament un quilòmetre i mig.