A mitjans del mes de juliol, Pol Rosset, un estudiant de Terrassa de 19 anys, va enlairar dos globus a l'estratosfera en el seu treball de recerca. Ho va fer al camp de futbol de Cardona dins de l'anomenat projecte 'Stratos Eye, un salt per la llibertat', i va consistir a enlairar un playmobil amb una estelada fins a l'estratosfera.
El projecte tractava de gravar imatges de la Terra des de l'allà i estudiar les forces implicades durant l'enlairament i el descens, i tecnològicament els materials necessaris per dur a terme aquest projecte. Un cop acabat el treball de recerca va tenir la idea, agafada del Felix Baumgartner, que es va llançar des de l'estratosfera per trencar la barrera del so, de fer un enlairament semblant, però en format reduït amb un playmobil. El dia de l'enlairament també vam enlairar una estelada construïda per uns 600 globus que es va enlairar acompanyant el ninot Otger Cataló cap al cel.
Imatges des de l'estratosfera gravades pel playmobil amb estelada
El projecte Stratos Eye, impulsat per l'egarenc Pol Rosset, es plantejava el repte de llançar per primer cop un ninot a l'estratosfera | L'enlairament va tenir lloc el mes de juliol a Cardona
ARA A PORTADA
Publicat el 03 de setembre de 2014 a les 19:19
Doncs bé, ara, Rosset ha presentat el vídeo final amb les gravacions obtingudes per les càmeres a la càpsula i també les gravacions enregistrades a terra de l'estelada i de l'enlairament.
Et pot interessar
-
Societat
Universi+ arriba a la novena edició i inicia el curs amb 46 persones
-
Societat
Èxit de participació a la primera Festa del Vi Novell de Sant Fruitós
-
Societat
Afectacions de trànsit pel 1r Mercat d'artesans, brocanters i de segona mà de la Sagrada Família
-
Societat
Professionals de l'ICS Catalunya Central viatgen a Malawi per impulsar un cribratge de salut comunitària
-
Societat
El Dr. Albert Altés, cap del Servei d'Hematologia d'Althaia, publica un llibre sobre el present i el passat de la medicina
-
Societat
Santpedor avança en la millora viària amb les obres als carrers Pons Grau, Ample i plaça Sant Jordi
