Balanç tràgic dels primers dies d'agost a les carreteres catalanes. En només set dies ja es comptabilitzen vuit víctimes mortals en set sinistres diferents, motiu pel qual el Servei Català de Trànsit (SCT) ha iniciat, des d'aquest dilluns, una campanya preventiva amb controls contra els excessos de velocitat.
De manera coordinada entre els Mossos d'Esquadra i les policies locals, Trànsit implementarà controls puntuals a les principals vies del país amb l'objectiu d'evitar conductes de risc a la carretera. Segons destaquen, la velocitat és un dels factors que més s'ha incrementat durant el primer semestre del 2018. La velocitat mitjana ha augmentat un 11% respecte del mateix període de l'any passat.
El primer accident d'agost va ser a la N-340, a l'Arboç (el Baix Penedès), quan el vehicle va sortir de la via i va bolcar. En aquest també va resultar ferida una persona amb caràcter menys greu. El dia següent va morir un motorista de 23 anys a la Gran Via de Barcelona, quan el conductor va perdre el control del vehicle i va topar amb el mur de separació de calçades. El mateix dia al vespre va morir un nen de 6 anys en caure d'un tractor a Albesa (la Noguera).
El dia 4 d'agost es va produir un nou sinistre a la C-32 a Argentona. Una motocicleta va xocar amb un turisme i una dona va morir. Un home de 40 anys, a més, va resultat ferit greu. Una voràgine d'accidents que va continuar el dia següent, amb dos ciclistes atropellats a Montbrió del Camp (el Baix Camp). El cotxe -que conduïa un noi de 18 anys que va donar positiu en drogues- va envestir els dos ciclistes de 55 i 60 anys, que van morir a l'acte.
El dia 6 d'agost va morir Pere Sobrerroca, un manresà de 69 anys, en un accident a l'Eix Transversal, a Espinelves (Osona), i a primera hora d'aquest dimarts 7 d'agost s'ha produït un nou sinistre. Ha estat a la N-340 al terme municipal d'Alcanar, quan hi ha hagut una col·lisió frontal entre un camió i una furgoneta.
Inici d'agost negre a les carreteres catalanes
Es produeixen set accidents mortals des de principis de mes
ARA A PORTADA
-
Els grups municipals es conjuren per aconseguir el convent de les Caputxines per a Manresa Pere Fontanals
-
-
Fem Manresa demana retirar el formigó de places i carrers per combatre l'escalfament urbà Pere Fontanals
-
Junts preguntarà al govern de Manresa què ha costat el primer projecte tècnic de la ZBE Pere Fontanals
-
Un turisme queda penjat a l'enllaç entre la C-55 i la C-58 i obliga a una actuació delicada dels Bombers Pere Fontanals
Publicat el 07 d’agost de 2018 a les 18:00
Et pot interessar
-
Societat Els veïns de Pineda de Bages esclaten pels constants talls de llum
-
Societat Tall de trànsit al carrer Llussà de Manresa, divendres
-
Societat Restablert el trànsit a la cruïlla del carrer Lluís Millet amb el Camí Vell de Santpedor
-
Societat La Plataforma per les Pensions denuncia la manca de resposta de la Generalitat
-
Societat Desnonen a Manresa una família vulnerable malgrat el diagnòstic de discapacitat del pare
-
Societat Modificació de la semaforització a la cruïlla de la carretera de Cardona amb el carrer Pompeu Fabra