Balanç tràgic dels primers dies d'agost a les carreteres catalanes. En només set dies ja es comptabilitzen vuit víctimes mortals en set sinistres diferents, motiu pel qual el Servei Català de Trànsit (SCT) ha iniciat, des d'aquest dilluns, una campanya preventiva amb controls contra els excessos de velocitat.
De manera coordinada entre els Mossos d'Esquadra i les policies locals, Trànsit implementarà controls puntuals a les principals vies del país amb l'objectiu d'evitar conductes de risc a la carretera. Segons destaquen, la velocitat és un dels factors que més s'ha incrementat durant el primer semestre del 2018. La velocitat mitjana ha augmentat un 11% respecte del mateix període de l'any passat.
El primer accident d'agost va ser a la N-340, a l'Arboç (el Baix Penedès), quan el vehicle va sortir de la via i va bolcar. En aquest també va resultar ferida una persona amb caràcter menys greu. El dia següent va morir un motorista de 23 anys a la Gran Via de Barcelona, quan el conductor va perdre el control del vehicle i va topar amb el mur de separació de calçades. El mateix dia al vespre va morir un nen de 6 anys en caure d'un tractor a Albesa (la Noguera).
El dia 4 d'agost es va produir un nou sinistre a la C-32 a Argentona. Una motocicleta va xocar amb un turisme i una dona va morir. Un home de 40 anys, a més, va resultat ferit greu. Una voràgine d'accidents que va continuar el dia següent, amb dos ciclistes atropellats a Montbrió del Camp (el Baix Camp). El cotxe -que conduïa un noi de 18 anys que va donar positiu en drogues- va envestir els dos ciclistes de 55 i 60 anys, que van morir a l'acte.
El dia 6 d'agost va morir Pere Sobrerroca, un manresà de 69 anys, en un accident a l'Eix Transversal, a Espinelves (Osona), i a primera hora d'aquest dimarts 7 d'agost s'ha produït un nou sinistre. Ha estat a la N-340 al terme municipal d'Alcanar, quan hi ha hagut una col·lisió frontal entre un camió i una furgoneta.
Inici d'agost negre a les carreteres catalanes
Societat
Es produeixen set accidents mortals des de principis de mes
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans El Kursaal encadena un altre semestre de rècord amb més de 58.000 espectadors i 101 espectacles Pere Fontanals
-
Societat La residència de Sant Fruitós comença a instal·lar un nou aire condicionat central després d'un mes d'avaria Pere Fontanals
-
Economia Els restaurants Slow Food consoliden les Temporades Gastronòmiques del Bages Pere Fontanals
-
Successos Judici a l'home acusat d'assassinar la parella embarassada a Manresa el 2023: demanen gairebé 42 anys de presó Pere Fontanals
-
Publicat el
07 d’agost de 2018 a
les 18:00
Et pot interessar
-
Societat
Súria complementa l'exposició «Pit & Tip» amb un cicle d'activitats sobre la lactància
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà la xarxa d'aigua a la cruïlla dels carrers Cós i Moragas
-
Societat
El Parc de Sant Llorenç del Munt i l'Obac identifica 32 noves espècies de briòfits i n'inventaria 122
-
Societat
Aigües de Manresa renovarà el clavegueram de la plaça Cots amb afectacions al trànsit
-
Societat
El Mercat de la Terra de Sant Fruitós reivindica el tomàquet amb gastronomia i activitats familiars
-
Societat
Els wine bars de la Ruta del Vi DO Pla de Bages se sumen a la Festa del Tomàquet
