Xavier Vilaró, president d'IPA Catalunya, Manel Castellví, vicepresident d'IPA Catalunya i delegat internacional, Josep de Blas, secretari general d'IPA Catalunya i Josep Fuster, president d'IPA Bages. Foto: Xavier Sucarrats
L'International Police Asociaton (IPA) va presentar ahir la seva delegació bagenca en un acte celebrat a la capella de Sant Andreu de Santpedor. Van ser-hi presents policies dels diferents cossos que podem trobar pels nostres carrers (local, mossos d'esquadra, nacional i guàrdia civil). Com a màxims representants, es van congregar a Santpedor Xavier Vilaró (president d'IPA Catalunya), Manel Castellví (vicepresident d'IPA Catalunya i delegat internacional), Josep de Blas (secretari general d'IPA Catalunya) i Josep Fuster (president d'IPA Bages). Tots quatre van remarcar el caràcter solidari, social i cultural d'una entitat que va néixer per unificar tots els cossos policials després de la Segona Guerra Mundial.
Manel Vilaró va destacar els 400.000 socis que té l'entitat arreu del món d'entre membres de cossos policials de països integrats a l'ONU. Per la seva part, Josep de Blas es va referir a l'intercanvi de coneixements entre professionals de 61 països diferents.
IPA Bages utilitzarà les dependències de la policia local de Santpedor i, vegades, les dependències del local de joves. Sota el lema "Servo per amikeco" (Servei per amistat en esperanto), IPA desenvolupa projectes de desenvolupament a Rwanda finançant granges i escoles o becant alumnes perquè pugin cursar estudis intermitjos en diferents àmbits. Anteriorment van col·laborar a Bòsnia-Hercegovina després de la guerra.
Els propers actes d'IPA Bages seran el 14 d'abril amb una visita a la Creu Roja per estrènyer més els vincles i el 15 de maig amb una caravana solidària a AMPANS.
IPA Bages es presenta en societat a Santpedor
És l'organització que agrupa els diferents cossos policials de la comarca
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de març de 2011 a
les 21:22
Et pot interessar
-
Societat
Un mural celebra els 10 anys d'intercanvi entre instituts de Sant Fruitós i Châteauroux
-
Societat
Joviat i Althaia validen un menú gastronòmic adaptat per a persones amb disfàgia
-
Societat
Sant Fruitós reformarà una nau municipal per convertir-la en magatzem de la brigada
-
Societat
Es reobre el carrer Santa Llúcia després de l'enderroc de l'edifici incendiat
-
Societat
La PAHC Bages surt als barris de Manresa per frenar els abusos en els lloguers
-
Societat
Una vuitantena de persones reivindiquen la col manresana en un sopar a Santpedor
