La ministra d'Igualtat, Irene Montero, ha inaugurat aquest divendres la primera Trobada Internacional Feminista, organitzada pel seu departament a Madrid, tot recordant el cas de les bessones de Sallent. "Amb permís de la vicepresidenta i del degà, crec que el primer que toca dir avui és: es deia Iván", ha declarat. "I que ningú més hagi de patir per ser qui és", ha afegit Montero, els comentaris del qual han arrencat l'aplaudiment de la gent assistent a l'acte.
Amb la ministra han inaugurat aquesta trobada, que s'estén durant el cap de setmana, la seva homòloga de Finlàndia, Hanna Sarkkinen, la comissionada europea per a la Igualtat, Helena Dalli, la representant d'ONU Dones per a les Amèriques i el Carib, María Noel Vaeza, la portaveu del Govern argentí, Gabriela Cerruti i la filòsofa Judith Butler.
En la seva intervenció, Montero ha assenyalat que "el feminisme és la força més democratitzadora del món" i s'ha mostrat "orgullosa" que la Universitat Complutense, Madrid i Espanya siguin el punt de trobada perquè les feministes es "cuidin", perquè que "aprenguin les unes de les altres" i per demostrar que "són més".
Irene Montero, sobre els fets de Sallent: «Es deia Iván»
"Que ningú més hagi de patir per ser com és", assenyala la ministra d'Igualtat en referència a la persona de dotze anys morta en caure pel balcó al municipi del Bages aquesta setmana
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de febrer de 2023 a les 19:18
Et pot interessar
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris