Jornada de portes obertes a l'ICS Catalunya Central per als nous residents de medicina i d'infermeria

Al Bages s'ofereixen places per residents a Manresa, Súria i Artés

Publicat el 05 d’abril de 2022 a les 17:01
Actualitzat el 05 d’abril de 2022 a les 17:09
El mes de juny s'incorporaran als centres d'atenció primària de la Catalunya Central els nous especialistes en formació de medicina i d'infermeria familiar i comunitària. La Unitat Docent Multiprofessional de l'ICS Catalunya Central durà a terme el dia 21 d'abril una jornada de portes obertes, virtual i presencial alhora, perquè els futurs residents puguin informar-se sobre la formació i l'acompanyament que rebran si trien aquest territori.
[nointext]
En aquesta nova convocatòria ha augmentat el nombre de places de 39 a 50, de les quals 13 són d'infermeria i 37 de medicina. També s'ha incrementat el nombre de centres docents acreditats a 16, que estan distribuïts pels municipis de Manresa, Berga, Sant Hipòlit de Voltregà, Santa Eugènia de Berga, Vic, Igualada, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí, Súria, Artés, Puig-reig i Manlleu.
[intext1]
La jornada de portes obertes començarà a les 10 del matí a les instal·lacions de la Unitat Docent, al carrer Pica d'Estats de Sant Fruitós de Bages, i es podrà seguir de manera virtual i presencial. Per assistir-hi, les i els futurs especialistes han d'enviar un correu amb les seves dades personals, nom i cognoms, a l'adreça electrònica ud.cc.ics@gencat.cat.

[h3]Formació personalitzada i en un entorn rural[/h3]
Durant la jornada de portes obertes els futurs especialistes tindran l'oportunitat de conèixer les particularitats de la Unitat Docent de l'ICS a la Catalunya Central, que ofereix:

- Tracte personalitzat. La persona que faci la residència serà part activa de les decisions que es prenguin a la Unitat Docent i es formarà en un entorn proper a l'especialista en formació.
[intext2]
- No tindrà competència d'altres especialistes en formació en aquells serveis en els quals es formi i podrà incorporar-se des del primer moment en la dinàmica de l'Equip i en l'atenció als pacients.

- Tindrà l'oportunitat de treballar en un entorn rural, en centres petits, allunyats de les àrees urbanes.

- Seguirà un programa formatiu de qualitat que inclou, entre altres, un projecte de formació en ecografia, tant per al resident de medicina com per al d'infermeria.

L'ICS a la Catalunya Central, a més de formar especialistes en medicina i infermeria de família, participa en la docència que es fa a les facultats de Medicina i Infermeria de Catalunya, especialment en la UVic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), i en la formació d'alumnat dels diferents graus (mitjà i superior) de formació professional de les branques sanitàries -com és el cas del grau de formació de Tècnics en Cures d'Auxiliars d'Infermeria. Actualment, forma alumnat dels quatre primers cursos de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC.