Jornada sobre l'Alzheimer en persones amb síndrome de Down

Més d'un centenar de professionals s'han inscrit a la jornada organitzada per Althaia i Ampans

Publicat el 09 de gener de 2012 a les 18:51

La Fundació Ampans i la Fundació Althaia organitzen una jornada sobre "Malaltia d'Alzheimer en persones amb Síndrome de Down" on s'abordarà l'estat actual del coneixement entorn a aquesta problemàtica i s'aportaran eines per a l' avaluació i el seu tractament.

Més de 120 persones, entre professionals de la salut, la psicologia, l'educació, els serveis socials i personal d'atenció directe, participaran a la jornada. Totes les places d'inscripció estan esgotades.

Doctors de reconegut prestigi en la matèria com, Carmen Martínez-Cué, Isabel Hernández, Ramon Novell i Jesús Flórez, expert en la investigació biològica de la Síndrome de Down, seran alguns dels ponents de la jornada que abordarà les següents temàtiques: els fonaments neurobiològics de la malaltia d'Alzheimer en les persones amb síndrome de Down, les manifestacions clíniques de la malaltia en aquests pacients, els trastorns afectius, els efectes dels fàrmacs sobre la conducta i l'aprenentatge en models experimentals de la síndrome de Down, i el tractament farmacològic. La Jornada també dedicarà una part del programa a la presentació del projecte PREVIRNEC, en el qual participa AMPANS en col·laboració amb l'Institut Guttmann, per a l'aplicació de la plataforma de telerehabilització cognitiva en persones amb discapacitat intel·lectual.

La jornada es durà a terme el proper divendres, 13 de gener, a l'Auditori Esteve (Centre d'Investigació Biomèdica Esther Koplowitz) de Barcelona. La Jornada començarà a les 9 del matí amb el lliurament de la documentació i, seguidament, a les 09.15h, la presentació de la jornada, a càrrec del Dr. Pere Bonet, responsable del CESAM, el Centre de Salut Mental d'Althaia.