La Fundació Ampans i la Fundació Althaia organitzen una jornada sobre "Malaltia d'Alzheimer en persones amb Síndrome de Down" on s'abordarà l'estat actual del coneixement entorn a aquesta problemàtica i s'aportaran eines per a l' avaluació i el seu tractament.
Més de 120 persones, entre professionals de la salut, la psicologia, l'educació, els serveis socials i personal d'atenció directe, participaran a la jornada. Totes les places d'inscripció estan esgotades.
Doctors de reconegut prestigi en la matèria com, Carmen Martínez-Cué, Isabel Hernández, Ramon Novell i Jesús Flórez, expert en la investigació biològica de la Síndrome de Down, seran alguns dels ponents de la jornada que abordarà les següents temàtiques: els fonaments neurobiològics de la malaltia d'Alzheimer en les persones amb síndrome de Down, les manifestacions clíniques de la malaltia en aquests pacients, els trastorns afectius, els efectes dels fàrmacs sobre la conducta i l'aprenentatge en models experimentals de la síndrome de Down, i el tractament farmacològic. La Jornada també dedicarà una part del programa a la presentació del projecte PREVIRNEC, en el qual participa AMPANS en col·laboració amb l'Institut Guttmann, per a l'aplicació de la plataforma de telerehabilització cognitiva en persones amb discapacitat intel·lectual.
La jornada es durà a terme el proper divendres, 13 de gener, a l'Auditori Esteve (Centre d'Investigació Biomèdica Esther Koplowitz) de Barcelona. La Jornada començarà a les 9 del matí amb el lliurament de la documentació i, seguidament, a les 09.15h, la presentació de la jornada, a càrrec del Dr. Pere Bonet, responsable del CESAM, el Centre de Salut Mental d'Althaia.
Jornada sobre l'Alzheimer en persones amb síndrome de Down
Societat
Més d'un centenar de professionals s'han inscrit a la jornada organitzada per Althaia i Ampans
ARA A PORTADA
-
Successos Set joves detinguts, sis d'ells menors, per aldarulls aquest dimecres al vespre a Manresa Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Nova seu i noves regles: la Casa de la Música de Manresa revoluciona els seus ajuts Pere Fontanals
-
Economia Unes 200 persones preparen a Manresa la vaga general de l'11 de novembre en assemblea Pere Fontanals
-
Economia Condals Group celebra 50 anys a Manresa amb 65 milions d'euros de facturació Pere Fontanals
-
Successos Mor un conductor de bus a l'estació de Manresa mentre esperava per sortir cap a Moià Redacció
Publicat el
09 de gener de 2012 a
les 18:51
Et pot interessar
-
Societat
Manresa debatrà sobre clima, qualitat de l'aire i salut als entorns escolars el 27 d'octubre
-
Societat
Sant Joan de Vilatorrada cedeix dos solars per construir una seixantena de pisos protegits
-
Societat
Talls de trànsit al polígon del Pont Nou de Manresa per l'aniversari del Room 5
-
Societat
Manresa és finalista als Premis DonaTIC pel guardó municipal Rosa Argelaguet
-
Societat
Súria crea un web per difondre les necessitats de voluntariat de les entitats solidàries
-
Societat
Manresa organitza una jornada per resoldre dubtes sobre la lactància materna
