El passat novembre, Junts Bages, en la convenció municipalista celebrada a Sant Vicenç de Castellet amb els càrrecs electes del partit a la comarca, va posar sobre la taula i debatre diferents qüestions estratègiques i reptes que cal treballar i afrontar per la importància que tenen. Una de les problemàtiques més recurrents actualment i que més preocupen a molts municipis va ser la de la recollida incontrolada del llentiscle.
Davant d'això, Junts Bages es va comprometre a fer arribar el tema al Parlament de Catalunya perquè fos debatut. El passat 15 de gener, David Saldoni i Salvador Vergés, diputats del grup parlamentari de Junts, van entrar per registre diferents preguntes sobre aquest tema adreçades a la mesa del Parlament en les quals es demanava en quin punt estava la normativa que havia de regular aquesta activitat, que hauria d'estar enllestida el novembre del 2022, i quins són els motius del retard preveient que s'aprovarà el juliol o agost d'aquest 2024.
També quines mesures té previstes el Govern per actuar sobre aquesta activitat no regulada, i quines indemnitzacions o ajuts es preveien per als privats o ajuntaments que patien l'espoli en els seus terrenys. En aquest sentit, el diputat David Saldoni remarcava que "calen respostes per part del Govern de la Generalitat a l'espoli del llentiscle, ja que és important poder defensar els drets dels ajuntaments i dels propietaris que veuen malmeses les seves finques agreujant la inseguretat als boscos".
Molts pobles afectats consideren que aquesta pràctica, que no està regulada i afecta molts espais forestals de la comarca, representa un risc per la manera com s'està fent sense cap normativa que ho endreci. L'alcaldessa de Sant Salvador de Guardiola, Anna Llobet, denuncia que "aquests furtius no només fan malbé la planta sinó també els camps de cultiu i les tanques per on passen amb els vehicles, sense cap mena de permís, a la vegada que molts cops deixen brutícia al bosc i encenen fogueres amb el greu risc d'incendi que això suposa".
El llentiscle es recull per a usos ornamentals arreu del país, però especialment a la Catalunya Central està ocasionant incidències a moltes localitats pel nul control que els ajuntaments poden exercir sobre aquesta pràctica i per l'espoli que se'n fa. Des de Junts Bages afirmen que no descarten impulsar noves iniciatives si el Govern no avança en respostes satisfactòries per als ajuntaments i els propietaris forestals.
[naciomanresa]
Junts Bages porta al Parlament la recollida massiva de llentiscle
Els alcaldes i regidors del partit a la comarca apel·len a trobar solucions per acabar amb el seu espoli
ARA A PORTADA
-
Pep Guardiola confessa a Manresa el seu passat ocult: «De petit jugava més a bàsquet que a futbol» Pere Fontanals
-
La macroenquesta pel dret a l'habitatge i els salaris manté un degoteig constant a Manresa Pere Fontanals
-
-
-
«Ja hem esperat prou»: entitats i veïns bloquegen la C-55 a Manresa per exigir el desdoblament definitiu Pere Fontanals
Publicat el
02 de febrer de 2024 a
les 16:57
Actualitzat el
02 de febrer de 2024 a les
17:14
Et pot interessar
-
Societat
Més de 120 usuaris de Sant Andreu Salut participen en la sortida anual a Vilanova
-
Societat
Manresa obre la convocatòria del Premi del Consell de les Persones Grans
-
Societat
Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Mundial de l'Hemocromatosi
-
Societat
Canvis de circulació al Passeig per les obres del carrer Guimerà a partir de dilluns
-
Societat
Manresa desplega la nova ordenança de patinets amb senyalització i una campanya dirigida als joves
-
Societat
La Plana de l'Om repassarà 30 anys de cooperació internacional de Manresa en una exposició
