Junts Manresa ha commemorat aquest dimecres el Dia de l'Orgull LGTBIQ+ amb un col·loqui acompanyats d'Aurora Madaula, secretària segona de la Mesa del Parlament de Catalunya, responsable de Feminisme i LGTBI i Noves Ciutadanies, i també de Participació Pública. Dins del Parlament, a més, forma part de diverses comissions, com ara la d'antiLGTBIfòbia o de feminisme, entre d'altres.
El col·loqui, presentat per Lluïsa Tulleuda, coordinadora de Junts Manresa, i precedit per una petita entrevista de la mà de Rosa Maria Ortega, regidora a l'Ajuntament, ha comptat amb la participació dels afiliats i simpatitzants del partit d'arreu de la Vegueria de la Catalunya Central.
Durant el col·loqui, Madaula ha destacat que el món LGTBI i del Feminisme és alhora el món de la igualtat i els Drets Humans, que ha de ser bandera de tots els partits que s'hi posicionin a favor. Alhora, ha recalcat la importància que dins de Junts es facin més debats sobre la qüestió, atès que és una riquesa que cal potenciar si es vol interpel·lar a més gent dins del moviment.
Un segon punt ha estat el paper de l'extrema dreta com a contrapès a la reivindicació del col·lectiu i com una força que evidencia l'erosió i empobriment de la democràcia al món actual.
Darrerament, on s'ha posat molta èmfasi és en l'educació, focalitzada en dos punts principals: d'una banda, la formació del personal d'atenció al públic; d'altra banda, ha destacat la coeducació com una eina que pot ajudar a prevenir un augment de la violència de gènere. En aquesta segona línia, a més, ha destacat el paper de l'educació, la qual segueix tota la vida i que no acaba amb el període escolar, sinó que també es troba a la influència externa.
Finalment, el debat s'ha traslladat als afiliats, els quals han compartit els seus punts de vista sobre la situació del col·lectiu LGTBIQ+ entre ells i amb Madaula.
Junts Manresa celebra el Dia de l'Orgull LGTBIQ+ amb un col·loqui amb Aurora Madaula
Societat
La Secretària Segona de la Mesa del Parlament de Catalunya forma part de diverses comissions, com ara l'anti-LGTBIfòbia o de feminisme
ARA A PORTADA
-
Economia La Fàbrica Nova de Manresa mostra la seva nova façana monumental 37 anys després del tancament Pere Fontanals
-
Política Junts exigeix a Aloy que garanteixi l'«ordre públic» després que la PAHC hagi omplert de brossa el seu local Pere Fontanals
-
-
Societat Ajornat el desnonament d'una dona i el seu fill a Manresa gràcies al «decret Maricarmen» Pere Fontanals
-
Successos Quatre dels nou detinguts per grafits en trens van actuar a Sant Vicenç de Castellet Pere Fontanals
Publicat el
29 de juny de 2022 a
les 17:52
Actualitzat el
29 de juny de 2022 a les
18:02
Et pot interessar
-
Societat
Súria arrenca el Cicle d'Activitats de Medi Ambient amb un taller de compostatge casolà
-
Societat
El Consell de les Persones Grans de Manresa premia ex aequo Rossend Coll i Josep Maria Sarri
-
Societat
«Habitar el meu cos», sobre violència estètica, arriba a la Biblioteca del Pont de Vilomara
-
Societat
El Consell Comarcal del Bages reivindica que les persones grans decideixin i participin
-
Societat
Manresa commemora l'Octubre Trans* amb activitats per reivindicar la despatologització
-
Societat
Mor Imma Serra, directora durant quaranta anys de la coral Eswèrtia i docent de música
