Xavier Rubio i un dels membres del Consell Municipal de Solidaritat, Oriol Martí. Foto: Estefania Escolà
La 5a edició de la Campanya pel Consum Responsable al Nadal s'inicia aquest dissabte amb un mercat d'intercanvi. Una iniciativa que, segons un dels membres del Consell Municipal de Solidaritat, Oriol Martí, pretén ser "una alternativa al consum inconscient". Martí ha explicat que és "sorprenent veure com articles que per a nosaltres ja no tenen cap utilitat poden ser de profit per a d'altres persones". La Campanya s'allargarà fins el proper 15 de gener i inclou un programa d'activitats creatives que, segons el regidor de Solidaritat de l'Ajuntament de Manresa, Xavier Rubio, "volen convidar la ciutadania a viure valors i pràctiques de consum responsable i aconseguir una economia sostenible".
Rubio ha explicat que aquesta campanya vol transmetre als ciutadans que "no tot passa per consumir més". Segons Rubio, "hi ha d'altres maneres de passar les festes en companyia dels qui estimem". El Nadal, ha dit, "no és sinònim de diners, grans cues, deutes o regals".
La campanya pretén proposar alternatives i fomentar el consum responsable. Per aconseguir-ho, proposa un programa d'activitats que s'obriran amb la celebració del mercat d'intercanvi de productes i serveis. Durant el mercat, que es durà a terme a la Plana de l'Om, hi haurà un espectacle infantil.
El programa d'activitats també inclourà la presentació d'un informe elaborat per Enginyeria sense fronteres que parla de la dependència energètica del model agroalimentari convencional. A més, el dia 17 de desembre es farà un espectacle popular al carrer Àngel Guimerà. I la Campanya també comptarà amb teatre i cinema.
La Campanya pel Consum Responsable al Nadal està impulsada pel Consell Municipal de Solidaritat, la Casa Flors Sirera, les cooperatives de consum Almàixera i Rostoll Verd, l'ONG Setem i l'Ajuntament de Manresa.
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de desembre de 2010 a les 17:57
Et pot interessar
-
Societat
Restablerta l'R4 entre Manresa i Terrassa després de retirar el pi caigut a la via
-
Societat
Treballs d'Aigües de Manresa a la plaça Onze de Setembre
-
Societat
El tradicional esmorzar entre entitats i Ajuntament de Sant Fruitós reconeix cinc associacions
-
Societat
El Patronat de la FUB aprova un pressupost que consolida l'aportació del Govern
-
Societat
L'Institut Lacetània obre aquest dissabte les portes als futurs alumnes d'ESO
-
Societat
Tall de trànsit a l'accés del camí del Suanya, a partir de dijous
