Xavier Rubio i un dels membres del Consell Municipal de Solidaritat, Oriol Martí. Foto: Estefania Escolà
La 5a edició de la Campanya pel Consum Responsable al Nadal s'inicia aquest dissabte amb un mercat d'intercanvi. Una iniciativa que, segons un dels membres del Consell Municipal de Solidaritat, Oriol Martí, pretén ser "una alternativa al consum inconscient". Martí ha explicat que és "sorprenent veure com articles que per a nosaltres ja no tenen cap utilitat poden ser de profit per a d'altres persones". La Campanya s'allargarà fins el proper 15 de gener i inclou un programa d'activitats creatives que, segons el regidor de Solidaritat de l'Ajuntament de Manresa, Xavier Rubio, "volen convidar la ciutadania a viure valors i pràctiques de consum responsable i aconseguir una economia sostenible".
Rubio ha explicat que aquesta campanya vol transmetre als ciutadans que "no tot passa per consumir més". Segons Rubio, "hi ha d'altres maneres de passar les festes en companyia dels qui estimem". El Nadal, ha dit, "no és sinònim de diners, grans cues, deutes o regals".
La campanya pretén proposar alternatives i fomentar el consum responsable. Per aconseguir-ho, proposa un programa d'activitats que s'obriran amb la celebració del mercat d'intercanvi de productes i serveis. Durant el mercat, que es durà a terme a la Plana de l'Om, hi haurà un espectacle infantil.
El programa d'activitats també inclourà la presentació d'un informe elaborat per Enginyeria sense fronteres que parla de la dependència energètica del model agroalimentari convencional. A més, el dia 17 de desembre es farà un espectacle popular al carrer Àngel Guimerà. I la Campanya també comptarà amb teatre i cinema.
La Campanya pel Consum Responsable al Nadal està impulsada pel Consell Municipal de Solidaritat, la Casa Flors Sirera, les cooperatives de consum Almàixera i Rostoll Verd, l'ONG Setem i l'Ajuntament de Manresa.
ARA A PORTADA
-
Successos El comiat multitudinari a Pau Simon omple Sant Martí de Torroella enmig d'un profund dolor Pere Fontanals
-
Societat Centenars de persones reten homenatge a Pau Simon Garcia al Monument a la Mineria de Súria Pere Fontanals
-
Successos Què sabem i què no de l'accident a les mines de Súria on ha mort un treballador de 26 anys Pere Fontanals
-
Publicat el
09 de desembre de 2010 a
les 17:57
Et pot interessar
-
Societat
El bus del Centre Històric de Manresa es consolida ràpid amb més de 80 viatgers diaris
-
Societat
Els projectes juvenils del CAE refermen el seu paper d'acompanyament a infants i adolescents
-
Societat
Tallaran tres setmanes el carrer Dibuixant Joan Vilanova per renovar el clavegueram
-
Societat
Santpedor presenta al·legacions al Plater i rebutja el model de desplegament proposat
-
Societat
La plaça de la Creu tindrà afectacions de trànsit per unes obres en un pas de vianants
-
Societat
Les obres al carrer Barreres obligaran a modificar els accessos al Centre Històric
