Més de 160 professionals del sector sanitari català han participat avui en la novena edició de la Jornada de Geriatria del Bages, que ha destacat el paper transversal que té l'especialitat geriàtrica en qualsevol àrea mèdica i assistencial. També ha posat de manifest la importància de la geriatria en clau de millora de la qualitat de vida dels pacients en una població abocada a l'envelliment progressiu i a l'increment continuat de l'esperança de vida.
La sala d'actes de la UManresa-FUB ha acollit una jornada realment enriquidora amb una conferència central protagonitzada per qui va ser alcalde de Manresa als anys 80, Joan Cornet, actual director de l'European Connected Health Alliance-Hub Barcelona. Cornet, especialista en tecnologia aplicada al sector de la salut, ha desgranat, amb alguns exemples, de quina forma la fusió entre tecnologia i ciència, amb la forta irrupció de la intel·ligència artificial, pot contribuir a millorar els processos, les tècniques, els tractaments i la prevenció en pacients d'edat avançada.
Abans d'això, la primera taula rodona del dia ha servit per demostrar la importància de la incorporació dels especialistes i el coneixement geriàtrics en la valoració i el seguiment de pacients oncològics. Ho han explicat, per experiència pròpia, la doctora geriàtrica Maria Pi-Figueras i la infermera geriàtrica Anna M. Digón, ambdues de l'Hospital del Mar de Barcelona.
Seguidament, el doctor Miquel Àngel Mas (Gerència Territorial Metropolitana de Barcelona, Institut Català de la Salut) i la doctora Íngrid Bullich (Pla director sociosanitari del Departament de Salut) han reivindicat el paper de l'atenció intermitja i l'atenció domiciliària en el pacient geriàtric, en un esforç per la millora continuada tant de l'assistència com de la qualitat de vida dels pacients.
El director mèdic de Sant Andreu Salut, dr. Cristòfol Ortega, i el director assistencial de la Fundació Althaia, dr. Ignasi Carrasco, conjuntament amb el dr. Jordi Aligué com a president comarcal del Col·legi de Metges de Barcelona, han obert una jornada que s'han encarregat de tancar els directors generals de les institucions organitzadores (Manel Jovells per Althaia, Manel Valls per Sant Andreu Salut) i la regidora manresana Mercè Rosich (Cohesió Social, Gent Gran, Salut, Ensenyament i Universitats).
La jornada d'enguany ha estat tot un èxit de continguts i de participació en una jornada plenament consolidada, que es converteix en un dels grans referents del sector a l'àmbit català.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
Successos «Tots tres ens vam quedar glaçats davant la ganivetada d'Otman, no sabíem què fer» Pere Fontanals
-
Creadors El contundent discurs del «foodie» dels esmorzars de forquilla sobre el Fosssar: «Quina pàjara!» Pau Espí Solé
Publicat el
15 de març de 2018 a
les 21:42
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
