La Cambra denuncia falta d'informació durant la nevada

La Cambra posa de manifest que la majoria d'empreses han perdut dos dies i no han rebut cap instrucció ni informació precisa de com actuar ni què fer durant la nevada

Publicat el 10 de març de 2010 a les 18:24
Olígon Bufalvent durant la nevada del dia 8 de març. Montserrat Sala

La Cambra de Comerç de Manresa denuncia la manca d'informació a les empreses durant l'episodi del temporal de neu viscut al territori durant les darreres 48 hores. Des de l'entitat cameral es vol posar de manifest la nul·la comunicació que les administracions han mantingut amb el sector empresarial, que ha hagut d'actuar per lliure sense cap instrucció clara ni informació suficient de l'evolució del temporal. La Cambra considera que la majoria d'empreses han perdut dos dies d'activitat i que els costos que això suposa els hauran d'assumir les mateixes empreses sense rebre cap compensació.

Davant el temporal i la falta d'instruccions clares, les empreses han hagut de prendre decisions en cada moment. La majoria han optat per flexibilitzar horaris, anul•lar i desviar rutes de transport, etc. Des de la Cambra s'evidencia que els plans d'emergència a nivell local no han funcionat correctament i que la seva comunicació a la ciutadania no ha estat l'adequada. L'entitat cameral creu que amb una major i millor coordinació pública de les afectacions i unes instruccions clares de com actuar s'haguessin evitat moltes pèrdues econòmiques. Una situació que adquireix una importància clau si es té en compte el moment econòmic pel que passen la majoria d'empreses. En aquest sentit, la Cambra creu que cal revisar els plans d'emergència i incloure-hi mecanismes directes de comunicació amb els representants del teixit empresarial, com són les Cambres de Comerç, que poden assumir un important paper d'informació a les empreses.

El desenvolupament tecnològic permet disposar d'eines de comunicació i informació ràpides i eficients que haurien de tenir un paper clau en moments d'emergència. Segons la Cambra, no s'estan invertint els esforços necessaris en dotar el país d'aquests mecanismes que tindrien una utilitat clara en situacions com la que es va viure dilluns passat.

Finalment, la Cambra vol agrair el comportament cívic de la ciutadania i del personal de les empreses, que aplicant el sentit comú va evitar afectacions majors i destaca l'esforç que han hagut de portar a terme la majoria de cossos d'emergència al llarg de les darreres 48 hores.