Entre els objectius de la campanya, hi ha conscienciar tota la població de la pressió estètica, és a dir, la pressió social imposada per tal de complir uns cànons de bellesa normatius; reconèixer els principals senyals d'alerta que poden indicar que una persona està desenvolupant un trastorn de la conducta alimentària; difondre els recursos existents a la ciutat per a l'acompanyament emocional de les persones joves, i reforçar l'estil de vida saludable i la preservació de la salut emocional com a elements principals per prevenir malestars i angoixes severes.
Entre les activitats fetes fins ara, destaca, el gener passat, la programació d'una obra de teatre Nua. Radiografia d'un trastorn, que parlava sobre els trastorns de la conducta alimentària i que va ser vista per 679 alumnes de secundària de Manresa. També s'ha dut a terme accions des de l'Ofi Jove al Pati i al Campus, un taller d'autoestima corporal i una xerrada adreçada a famílies, entre altres.
La propera activitat que s'organitza és l'exposició Emmiralla't i estima't, que es pot veure des d'avui dia 3 fins al 30 d'abril, a l'Espai Jove Joan Amades - Oficina Jove del Bages. Es tracta d'una exposició de les fotografies realitzades amb els mòbils al taller d'autoestima i fotografia femenina. L'objectiu ha estat empoderar les persones joves a través del debat sobre la pressió estètica.
D'altra banda, el proper 24 d'abril, de les 17.30 a les 19.30 h, es farà un taller de pintura corporal com a eina d'empoderament. A més, a l'institut Pius Font i Quer, es farà una prova pilot amb alumnat de 3r d'ESO, on reflexionaran amb professionals sobre la pressió estètica i proposaran frases i material audiovisual que, a posteriori, es penjarà a les xarxes socials. La campanya també preveu la creació d'una maleta amb diversos recursos adreçada a professionals que treballen amb persones joves i que volen treballar la pressió estètica als col·lectius de joves.
Per últim, el 31 de maig, l'institut Lluís de Peguera acollirà, a les 18.30 h, l'última xerrada del curs escolar, en el marc de les conferències organitzades des de la regidoria d'Ensenyament i Universitats per reflexionar sobre l'actual pressió social per tenir un determinat cos i reforçar una imatge corporal positiva des de casa. La xerrada anirà a càrrec de responsables de la Fundació Imatge i Autoestima.
Per qualsevol dubte relacionat amb la campanya o per assessorament i acompanyament a joves, famílies, professionals, centres educatius, entitats juvenils i esportives, es pot contactar amb l'Espai Èmfasi, un servei ubicat a l'Oficina jove del Bages d'acompanyament emocional gratuït per a joves.
Activitats fetes fins ara
Obra de teatre Nua. Radiografia d'un trastorn
Aquesta obra, que parla sobre els trastorns de la conducta alimentària, es va programar els dies 30 i 31 de gener en diferents sessions dirigides a l'alumnat de batxillerat i cicles formatius de la ciutat. Hi van assistir 22 grups i va comptar amb la participació de 679 alumnes. Al final de cada sessió va tenir lloc un col·loqui entre l'alumnat i amb l'actriu Ann Perelló. A més, es va programar una altra sessió el 31 de gener, dins del cicle Rebels, promogut pel Kursaal, fora de l'horari escolar, que també va gaudir d'un gran èxit d'assistència.L'Ofi Jove al Pati i l'Ofi Jove al Campus
L'Oficina Jove del Bages també ha participat de la campanya Emmiralla't, a través de l'Ofi Jove al Pati i del Punt al Campus, espais de contacte directe de l'Oficina Jove amb el jovent que estudia a Manresa. Concretament, es va dur a terme una activitat a 10 instituts o escoles amb estudis de secundària.A l'hora del pati, l'activitat consistia amb la instal·lació dels dos miralls, a través dels quals l'alumnat havia de qualificar amb adjectius positius a una persona famosa i a ells mateixos. Es va dinamitzar amb el suport de l'estudiantat del cicle d'Animació Sociocultural i Turística i amb la col·laboració de les psicòlogues de l'Espai Èmfasi.
D'altra banda, la intervenció de l'Ofi Jove al Campus consistia en fer una dinàmica sobre la salut emocional i l'autoestima i, a la vegada, fer difusió de l'Espai Èmfasi. Estudiants de diferents carreres es van interessar per la informació. Es va dinamitzar de forma coordinada amb l'educadora i psicòlogues de l'Espai Èmfasi.