La carretera del Pont de Vilomara serà íntegrament de pujada i el carrer Sant Cristòfol totalment de baixada

Els canvis, que inclouen l'aplicació de doble sentit al tram del carrer Viladordis entre aquestes dues vies, busquen pacificar i racionalitzar el trànsit a tota la zona

Publicat el 13 de setembre de 2023 a les 20:40
Actualitzat el 14 de setembre de 2023 a les 18:13
L'Ajuntament de Manresa ha presentat aquest dimecres el projecte de reordenació de la mobilitat a l'àrea que conformen els carrers Sant Cristòfol, Viladordis, carretera del Pont de Vilomara, Sant Blai i Joan Fuster, al barri de la Sagrada Família. L'objectiu de la proposta és el de racionalitzar el trànsit amb carrils d'un sol sentit de circulació a les dues principals artèries que estructuren aquest sector (carretera del Pont de Vilomara i carrer Sant Cristòfol), com a conseqüència de la posada en marxa de l'avinguda dels Països Catalans, que ha permès que els vehicles que fan trajectes llargs utilitzin aquesta nova via, així com les rondes, fet que propicia el guany d'espai destinat als vianants a dins del barri. La carretera del Pont de Vilomara només mantindrà el sentit únic de baixada en el tram en corba des del carrer Sant Cristòfol fins al carrer Sant Blai, a la part alta de la via.

[noticia]111310[/noticia]
La proposta s'ha presentat al veïnat en una trobada que ha tingut lloc a l'Espai Jove Joan Amades, amb el regidor d'Urbanisme i Mobilitat, Carles Garcia, i el regidor d'Acció Comunitària, Lluís Vidal Sixto.
[intext1]
El projecte inclou la construcció de dues voreres i canvis en els sentits de circulació i compta amb un pressupost de 355.000 euros (IVA inclòs). Les obres s'iniciaran la setmana del 18 de setembre amb la construcció d'una nova vorera a la carretera del Pont de Vilomara, entre els carrers Viladordis i Sant Maurici. Aquesta actuació permetrà passar de la vorera actual, d'1,40 metres, a una nova vorera de 4 metres arbrada. Mentre durin aquestes obres, aquest tram de la carretera del Pont de Vilomara passarà a ser únicament de sentit ascendent, amb un únic carril de circulació, ja que l'altre es reservarà per al pas de vianants provisional. El calendari previst per aquesta obra és de tres mesos.

Un cop feta la nova vorera, es procedirà a fer el canvi de mobilitat a la zona, amb la instal·lació de la nova senyalització i l'adaptació dels semàfors. La carretera del Pont de Vilomara passarà a ser només de sentit ascendent, amb dos carrils, mentre que el carrer Sant Cristòfol passarà a ser només de sentit descendent, també amb dos carrils. Pel que fa al carrer Viladordis, passarà a tenir doble sentit de circulació en el tram que uneix els dos carrers. Els canvis permetran pacificar i racionalitzar el trànsit a tota la zona, en especial a la cruïlla entre Sant Cristòfol i Viladordis, així com dibuixar una ordenació més lògica i racional a tota l'illa.
[intext2]
El canvi de sentits implicarà canvis a la línia L8 del bus urbà, que modificarà el seu recorregut. Actualment, la L8 ara puja pel carrer Gaudí, agafa un tros de carrer Viladordis i enfila cap al carrer Sant Cristòfol. Amb la nova ordenació de la mobilitat, deixarà de passar per aquests carrers i utilitzarà la carretera del Pont de Vilomara i el carrer Sant Blai per anar a trobar el carrer Joan Fuster, tal com ja fa la línia L1. Com a conseqüència, s'eliminaran les parades de bus de Gaudí, Mercat Sagrada Família i Escola Ítaca. Totes aquestes parades tenen altres parades a prop: la de Gaudí té la parada del CAP Foneria, la del Mercat Sagrada Família té la d Roger de Flor i la de l'Escola Ítaca té la l'Espai Jove Joan Amades.

Finalment, el projecte es completarà amb l'ampliació de la vorera del carrer Sant Cristòfol, que inclourà el xamfrà amb el carrer Viladordis, una obra que ja s'està licitant i que és previst que s'iniciï el primer trimestre del 2024.