Les demarcacions de Barcelona, Tarragona i Lleida, inclosa tota la Catalunya Central estaran en alerta per calor a partir d'aquest dilluns. Concretament, en alerta groga per temperatures que podran oscil·lar entre els 30 i els 39 graus.
L'alerta per calor afecta bona part de la Península Ibèrica, on es preveu predomini dels temps sec i assolellat. A banda de les tres demarcacions catalanes, també estaran en alerta groga Granada, Jaén, Osca, Saragossa, Àvila, Salamanca, Albacete, Ciudad Real, Conca, Badajoz i Madrid.
També s'ha activat una alerta vermella a Còrdova, Toledo i Càceres, on els termòmetres
podrien registrar temperatures de fins a 40 graus.
L'activació d'alertes arriba coincidint amb l'inici de la canícula a Catalunya. La canícula és el terme astronòmic batejat pels romans que es coneix com el període més càlid de l'any. Aquesta dura uns 40 dies de mitjana, entre els mesos de juliol i l'agost. Oficialment, l'inici d'enguany ha estat aquest passat dijous, 15 de juliol.
La Catalunya Central, en alerta per calor a partir de demà
Les demarcacions de Barcelona, Tarragona i Lleida tindran temperatures que poden arribar als 39 graus
ARA A PORTADA
Publicat el 18 de juliol de 2021 a les 18:50
Et pot interessar
-
Societat La Cooperativa La Agrícola cedeix a l'Ajuntament de Sant Fruitós un fons documental centenari
-
Societat Bages Ciència Ciutadana reclama més suport per a les persones cuidadores d'Alzheimer
-
Societat Millores al Camí del Grau per evitar l'erosió i millorar el drenatge
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages»