La comunitat religiosa de la basílica de la Seu de Manresa viu els seus moments més difícils després que l'Arquebisbat de Barcelona hagi emès un decret de dissolució de l'associació privada de fidels el Seminari del Poble de Déu, que a més a més de a la Seu, és present en una desena de bisbats, fins i tot de Colòmbia i d'Alemanya. Segons aquest decret, els dos clergues de la Seu de Manresa, mn. Boqueras i mn. Estopà, i els tres seglars, que actualment viuen en comunitat a la rectoria de la basílica, queden a disposició del Bisbat de Vic, que hores d'ara no ha transcendit quina decisió prendrà.
Malgrat que el decret que ha aparegut al butlletí oficial de l'Arquebisbat és merament tècnic i no entra el detalls, diverses informacions aparegudes en premsa apunten a que l'associació ha estat dissolta per motius teològics, sobretot per la negació del pecat en certes pràctiques sexuals que l'Església considera com a "desordenades". El Seminari del Poble de Déu prenia idees orientals i cristianes, en una disciplina filosòfica que busca, d'aquesta manera, trobar un estat místic.
El Bisbe de Vic, Romà Casanova, va ser un dels primers interessats en situar peons d'aquesta associació a principis d'aquesta dècada. Dos dels seus secretaris pertanyien al Seminari, i a Manresa va situar primer al Carme i després a la Seu a mn. Boqueras, que també forma part del Seminari. La cosa va canviar, però, el 2014. Per motius que es desconeixen, i després de gairebé 10 anys al seu servei, Casanova va cessar de secretari mn. Oriol Pallàs, i el va destinar de diaca a Camprodon, i posteriorment al Santuari de la Mare de Déu de la Salut.
Després d'aquest cessament, apunten diverses webs relacionades amb l'Església, Romà Casanova va traslladar als bisbats on el Seminari del Poble de Déu tenia presència i al propi Arquebisbat de Barcelona les seves inquietuds sobre aquesta associació, i les relacions amb la comunitat de la basílica de la Seu, es van refredar fins al punt de ser gairebé inexistents. Arran de la denúncia del Bisbat de Vic, l'Arquebisbat va iniciar una investigació que ha finalitzat, tres anys després amb la dissolució del Seminari.
El decret de l'Arquebisbat exigeix als membres d'aquesta comunitat retornar a l'Església les seves propietats patrimonials i posar-se a disposició del bisbe corresponent. En el cas de la Seu de Manresa, els dos clergues i els tres seglars que administren la basílica estan a l'espera de rebre indicacions, en unes hores que estan sent especialment tristes.
La comunitat de la Seu, en suspens després de la dissolució del Seminari que l'administrava
L'Arquebisbat de Barcelona ha dissolt aquesta associació eclesiàstica arran de la denúncia que va realitzat el bisbe de Vic el 2014 | L'associació privada de fidels té presència en una desena de bisbats, fins i tot a Alemanya i a Colòmbia
ARA A PORTADA
-
L'Ajuntament rebutja una moció sobre el Club Patí Manresa que el govern desvincula de l'entitat Pere Fontanals
-
-
-
El PSC trenca el «cordó sanitari» a Vox i encén el ple de Manresa en proposar reformar el ROM Pere Fontanals
-
El govern afirma que mai no va autoritzar la inscripció «Boicot ICL» del mural de Bonavista Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
12 de juny de 2017 a
les 00:49
Actualitzat el
29 de juliol de 2017 a les
18:46
Et pot interessar
-
Societat
Les Jornades Althaia baten rècord de participació amb més de 600 professionals
-
Societat
L'ICS Catalunya Central incorpora 45 nous residents de Medicina i Infermeria
-
Societat
El rodatge de «Los niños del Brasil» provocarà talls al Centre Històric de Manresa
-
Societat
La Diada de Colles de l'Eix obligarà a tallar el trànsit a la plaça Major de Manresa
-
Societat
Manresa reforça la seva presència europea amb projectes d'habitatge, energia i comerç local
-
Societat
Sant Andreu Salut apropa als docents la realitat social i sanitària de Manresa
