El Col·legi d'Advocats de Manresa, impulsors de la denúncia col·lectiva presentada contra les càrregues policials de l'1-O al Bages, critica que s'estiguin qüestionant la "desobediència" i el grau de resistència dels concentrats i no l'actuació de la Guàrdia Civil. Aquest dilluns han declarat quatre de les persones que van patir lesions a l'escola de Castellgalí, una de les quals ha afirmat que va ser trepitjada intencionadament pels agents a l'espatlla. Segons ha dit l'advocat David Caselles a l'ACN, les preguntes "incisives" que la jutgessa estaria fent podrien "donar a entendre que hi havia desobediència o una resistència superior a la que va ser". Caselles lamenta que sembli que "se'ls estigui investigant a ells i no l'actuació de la Guàrdia Civil".
Les quatre persones que han declarat aquest dilluns davant la magistrada del Jutjat d'Instrucció 2 de Manresa van patir lesions lleus. Totes quatre es van asseure a les portes de l'escola per barrar el pas als agents. Segons han explicat des del Col·legi d'Advocats, malgrat que les quatre han coincidit en assenyalar que la resistència va ser "pacifica", les preguntes de la magistrada han anat més enfocades a la "desobediència" o "saber que van fer els Mossos" i no l'"actuació de la Guàrdia Civil". "Sembla que s'estigui investigant a unes altres persones", ha dit Caselles, tot remarcant el mal tràngol que això comporta pels denunciants "alguns dels quals estan patint estrès post traumàtic".
Assetjament sexual
Els ferits que han declarat aquest dilluns davant la jutgessa han denunciat "l'assetjament sexual" que van patir algunes de les dones que es trobaven a l'escola de Castellgalí l'1-O. Tots quatre han coincidit en la seva narració en assegurar que durant l'actuació dels agents per retirar-les del terra on eren assegudes "van deixar a la vista les seves parts íntimes sense cap contemplació".
Simultàniament, de la mateixa manera que van fer dimecres passat els primers ferits de Castellgalí que van declarar en aquesta causa, els perjudicats han assegurat aquest dilluns que els agents de la Guàrdia Civil van carregar per accedir pels tres punts d'accés al recinte simultàniament i utilitzant un "ús desproporcionat de la força".
Més declaracions en els propers dies
En el decurs dels propers dies estan citats a declarar més afectats que van denunciar la violència de la Guàrdia Civil a Fonollosa, Sant Joan de Vilatorrada, Callús i Castellgalí. Ho faran també en qualitat de perjudicats dins de la demanda col·lectiva que va presentar el Col·legi d'Advocats de Manresa contra les càrregues policials de l'1-O al Bages. La denúncia recull uns 50 afectats de Sant Joan de Vilatorrada, Castellgalí, Callús i Fonollosa, la gran majoria per lesions. Entre els demandants hi ha l'alcalde de Sant Joan, Gil Ariso, el de Callús, Joan Badia, i el regidor santjoanenc Jordi Pesarrodona, que van resultar ferits.
La defensa dels ferits de l'1-O al Bages critica que la jutgessa qüestioni el seu testimoni
El Col·legi d'Advocats de Manresa es queixa de les preguntes "incisives" que ha fet la magistrada als quatre ferits de Castellgalí que han declarat aquest dilluns
ARA A PORTADA
Publicat el 09 d’abril de 2018 a les 20:43
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Guimerà inicia la fase central de les obres amb canvis destacats de mobilitat
-
Societat
Althaia amplia l'oferta docent i formarà per primer cop residents en Psiquiatria infantil i Farmàcia
-
Societat
El falcó mostatxut es manté estable al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac
-
Societat
Els Projectes Compartits de residus i Ecociutat impliquen 573 alumnes del Bages aquest curs
-
Societat
Manresa inicia l'elaboració del Pla Municipal de Salut 2026-2030 amb participació ciutadana
-
Societat
UManresa convoca la 25a edició dels premis als millors treballs de recerca de batxillerat
