El vicepresident primer de la Diputació de Barcelona i responsable de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat, Dionís Guiteras, i l'alcalde d'Artés, Ernest Clotet, van presentar divendres Recs, horts i regants d'Artés. Diagnosi dels horts fluvials, un estudi que ha elaborat una base de dades estadística i cartogràfica dels recs, horts i regants del municipi. El treball considera necessari i interessant per a la vida social d'Artés recuperar, protegir i difondre els seus horts urbans.
L'estudi analitza quantitativament i qualitativa l'espai hortícola del municipi, que comprèn quatre comunitats de regants com son els de la riera del Malrubí, el del Moli, el Rial de les Ferreres i Magrans, i dos grups d'horts, els de sota la fàbrica Berenguer i els horts socials ecològics d'iniciativa pública.
El document presentat busca aprofundir en el coneixement dels horts i dels regants a través d'un inventari exhaustiu dels recs i dels horts fluvials i identificar demandes, necessitats i mancances de les diferents tipologies dels horts i dels regants. El treball també desplega propostes i dissenyar estratègies per conservar, rehabilitar, promocionar i divulgar a la ciutadania els seus valors patrimonials, paisatgístics i ambientals amb la voluntat última d'incloure aquesta activitat hortícola a la dinàmica social d'Artés.
L'estudi conclou que els horts fluvials d'Artés conformen un potent atractiu lúdic a escala municipal i comarcal, tot i que s'han de connectar amb la dinàmica de la ciutat per recuperar els lligams amb la terra i la cultura de l'hort. Aquesta iniciativa aconseguiria fer front a la regressió actual dels horts, actuar davant la manca de relleu generacional, articular ordenances que integrin els usos i funcions dels horts i eixamplar el lideratge dels hortolans de les comunitats de regants i grups d'horts.
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’octubre de 2018 a les 14:59
Actualitzat el 08 d’octubre de 2018 a les 15:03
Et pot interessar
-
Societat Un barceloní que es va mudar a Castellbell i el Vilar crea una escola de repoblament rural
-
Societat Treballs de renovació de la xarxa de clavegueram al passeig de Pere III, 60-62
-
Societat Castellbell i el Vilar renova la tanca de l'escola Jaume Balmes
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa a la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Rècord de participació a l'Estiu Jove de Manresa amb més de 2.000 joves
-
Societat Sant Vicenç de Castellet impulsa una campanya per posar al dia la titularitat dels drets funeraris