La Diputació de Barcelona ha realitzat l'inventari dels cementiris municipals de Balsareny i Gaià. Aquests inventaris són una eina de suport per a la gestió d'aquests equipaments i els treballs inclouen el traspàs de totes les dades dels llibres de registre a una base de dades i la identificació de tota la informació que no està al dia, així com l'anàlisi del compliment de la normativa que li és d'aplicació i un esquema de cada cementiri amb ubicació de les seves unitats d'enterrament.
El cementiri municipal de Balsareny disposa de 1.196 unitats d'enterrament, dels quals 1.176 són nínxols i 20 columbaris, i pel que fa al cementiri de Gaià, disposa de 80 nínxols. En ambdós casos, en el traspàs de dades al suport informàtic s'ha detectat que en algunes unitats d'enterrament caldria fer gestions per verificar els titulars de les concessions, atès que són ja difunts, o bé altres per problemes relacionats amb la data i el termini de les concessions que consten com a vigents.
El treball realitzat també indica que cal millorar la gestió d'aquestes unitats d'enterrament per part municipal ja que pot facilitar la recuperació d'unitats d'enterrament disponibles per als propers anys i no haver-los d'ampliar, ja que s'ha vist que les unitats d'enterrament lliures i sense concessió per a fer front a la mortalitat prevista per als propers 10 anys no són suficients en el cas de Balsareny, i en el cas de Gaià, per poder cobrir les defuncions dels propers 25 anys.
Aquests inventaris permeten una gestió informatitzada de les dades, identifiquen les unitats d'enterrament disponibles i detecten les anomalies que s'han generat al llarg de la història de la gestió dels cementiris, el que permet plantejar actuacions de futur per tal de solucionar-les, i així, millorar la gestió municipal del servei.
La Diputació fa l'inventari dels cementiris de Balsareny i Gaià
Per a informatitzar-ne les dades, actualitzar-les i millorar-ne la gestió per recuperar unitats d'enterrament
Ara a portada
-
Cultura i Mitjans Les Caramelles de Súria, guardonades en els Premis Josep Anselm Clavé del Cant Coral Redacció
-
Economia Grup Llobet s'alia amb Transgourmet Ibérica per fer més competitives les seves botigues Redacció
-
-
Societat Crida manresana per trobar fotografies relacionades amb la Via de Sant Ignasi i les Escodines Redacció
-
Publicat el 01 de febrer de 2022 a les 17:54
Et pot interessar
-
Municipis La Festa Major Alternativa avisa: «Venen dies de moguda i enrenou»
-
Municipis Comencen les obres de rehabilitació i conservació del Parc Francesc Viñas de Moià
-
Municipis Sant Joan posa en funcionament dos punts de recàrrega gratuïts per a vehicles elèctrics
-
Municipis L'Ajuntament de Súria restaura el portal centenari de l'edifici escolar del carrer Ernest Solvay