La FAVM insisteix en la gratuïtat de la C-16

La Federació recorda que els "ulls de bou" que es volen instal·lar en les millores de la C-55 són els mateixos que hi ha en la C-58 on hi ha hagut els dos accidents d'aquest dilluns

Publicat el 14 de gener de 2013 a les 21:28
Membres de FAVM, en primer terme Enric Martí, i No + morts a la C-55. Foto: Laura Busquets

La FAVM ha tornat a adreçar dues cartes al President de la Generalitat, Artur Mas, i al Conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, arran de l'accident que ha tingut lloc aquest dilluns a la C-58, al terme de Vacarisses i que ha costat la vida a un manresà de 52 anys (Cal recordar que en el mateix punt de la C-58 hi ha hagut després un segon accident amb un ferit greu). En les cartes, el president de la Federació, Enric Martí, insisteix en les reclamacions per reduir la sinistralitat a la C-55, recordant que en els documents que s'han adreçat anteriorment al govern de la Generalitat s'ha inclòs, també, la C-58 com una via perillosa pel seu traçat que es descongestionaria facilitant l'accés lliure a l'Autopista Terrassa – Manresa.

Com recorda Martí, la C-58 ve en forma d'autovia fins a Terrassa i després es converteix en carretera convencional quan, per la seva disposició hauria de continuar pel què coneixem com a C-16, l'autopista de pagament Terrassa – Manresa. Després, la C-58 continua a partir de Sant Fruitós cap al nord. "No té sentit que dues carreteres que segueixen el mateix traçat que l'autopista de pagament segueixin acumulant víctimes mortals i ferits greus, mentre la C-16 no allibera peatges", insisteix a dir el president de la FAVM, "o encara que fos posar un preu de l'autopista just per pagar el manteniment, un euro o un preu al voltant d'un euro".

A la carta que ha adreçat a Santi Vila, Enric Martí ha fet veure que la informació publicada de les obres que dimarts comencen a la C-55 parlen d'un pressupost d'1,2 milions d'euros, "i jo tinc correu de la Conselleria en què es comprometien a invertir més d'1,5 milions", raona Martí. "Potser el Conseller de Territori es va confondre al fer les declaracions", aventura, "però en tot cas he demanat que ens aclareixi on és aquest diferencial de més de 300.000 euros".

Així mateix, pel que fa a les obres que estan a punt de començar, Enric Martí ha demanat que es fili prim a l'hora de decidir les despeses. "A l'alçada de la sortida de Castellbell i de l'autopista de Sant Vicenç es té previst fer treballs de pintura i instal·lar ulls de gat", recorda, "que és el mateix separador visual que existeix a la C-58, en el mateix punt on aquest dilluns hi ha hagut els accidents". "No és una bona solució", aclareix, "seria preferible la instal·lació de mitjaneres estil New Jersey encara que no se'n poguessin fer tants quilòmetres".

Finalment, el president de la FAVM ha descartat que després de l'accident mortal a la C-58 es porti a terme cap concentració "tot i que no ho hem acabat de parlar".