L'Institut de Seguretat Pública de Catalunya ha acreditat l'Escola de Formació Contínua de la Fundació Universitària del Bages (FUB) com a Centre Formador de Personal Tècnic Competent en l'elaboració de Plans d'Autoprotecció. El primer d'aquests cursos acreditats començarà el proper divendres, 25 de novembre, en modalitat semipresencial. Alguns tècnics responsables de protecció civil o encarregats de la seguretat d'edificis i equipaments amb grans concurrències ja s'han interessat per poder-hi participar, ja que haver superat aquest curs és un requisit indispensable per signar plans de seguretat en edificis.
La formació de tècnics per a l'elaboració de plans d'autoprotecció era fins fa poc una funció que assumia en exclusiva l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya. En un context de demanda creixent d'aquest tipus de preparació, aquesta institució ha optat per acreditar alguns centres que puguin oferir el mateix rigor i qualitat, al temps que fa més fàcil l'accés a una bona formació als professionals que treballen en aquest àmbit.
Simulacres de casos reals
El curs s'estructura en quatre mòduls, el primer dels quals es dedicarà a fer una introducció bàsica a la protecció civil. El segon tractarà de la normativa bàsica i relativa a les diferents activitats del Decret d'Autoprotecció. El tercer se centrarà en les pautes bàsiques per a l'elaboració de Plans d''Autoprotecció, mentre que el darrer consistirà en l'estudi i realització de casos i exercicis pràctics.
El programa inclou tot un seguit de visites a serveis relacionats amb aquesta normativa. Així es visitaran la Regió d'Emergències Centre per conèixer de primera mà la seva operativa i la sala de control, el centre de coordinació municipal de l'Ajuntament de Manresa, a l'Hospital de Sant Joan de Déu de Manresa i a la Fundació Universitària del Bages.
També es duran a terme simulacres de treball de cartografia, d'evacuació i confinament d'un centre d'educació infantil i d'actes com fires, correfocs o cavalcades.
La cloenda del curs consistirà també en un simulacre en el qual es posarà a prova el Pla d'Autoprotecció de la Fundació Universitària del Bages.
Un curs semipresencial
Una part del curs es podrà seguir virtualment a través de l'aula virtual. Aquesta aula virtual donarà accés als participants a tots els recursos com el pla docent; els continguts, fonts de consulta i materials elaborats per l'Institut de Seguretat Pública de Catalunya; recursos audiovisuals i enllaços; i activitats formatives i avaluatives, entre d'altres.
La FUB formarà tècnics per elaborar plans d'autoprotecció
La universitat bagenca és una dels primers centres acreditats
ARA A PORTADA
Publicat el 19 de novembre de 2011 a les 16:29
Et pot interessar
-
Societat
El carrer Guimerà inicia la fase central de les obres amb canvis destacats de mobilitat
-
Societat
Althaia amplia l'oferta docent i formarà per primer cop residents en Psiquiatria infantil i Farmàcia
-
Societat
El falcó mostatxut es manté estable al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac
-
Societat
Els Projectes Compartits de residus i Ecociutat impliquen 573 alumnes del Bages aquest curs
-
Societat
Manresa inicia l'elaboració del Pla Municipal de Salut 2026-2030 amb participació ciutadana
-
Societat
UManresa convoca la 25a edició dels premis als millors treballs de recerca de batxillerat
