El Departament de Territori i Sostenibilitat invertirà 35,2 milions d'euros a la C-58, entre Badia i Terrassa. En total, es realitzaran tres obres que han de servir per descongestionar aquesta via que connecta el Vallès Occidental i Barcelona. A la calçada en sentit Barcelona s'ampliarà el tronc central a tres carrils a partir de l'enllaç Terrassa est Polígons i es construiran dos nous carrils de trenat per enllaçar amb l'AP-7. En sentit Manresa, es formarà una nova calçada lateral de dos carrils que donarà accés als polígons de Can Parellada. Els projectes es redactaran durant aquest any i les obres s'executaran al 2017.
La C-58 és una de les vies principals d'accés a Barcelona per als conductors que vénen des del Vallès Occidental i el Bages. 83.000 vehicles circulen diàriament a l'alçada de Sant Quirze i 165.000 ho fan a l'alçada de Badia. Els trams que es corresponen amb les zones d'influència dels enllaços es congestionen amb facilitat a les hores punta. Amb aquestes tres actuacions el Departament de Territori espera augmentar la capacitat de la carretera i millorar la fluïdesa del trànsit.
Concretament, a la calçada en sentit Barcelona es duran a terme dues intervencions. La primera, amb un pressupost de 12,7 MEUR, serà l'ampliació a tres carrils del tronc central a partir de l'enllaç Terrassa est Polígons fins a connectar amb Sabadell Centre, entre els punts quilomètrics 12,6 i el 17. Aquesta obra incrementarà la capacitat d'aquest tram de via de 4,4 quilòmetres, que suporta diàriament 57.000 vehicles de mitjana.
La segona, que té un cost previst de 7 MEUR, implicarà la construcció de dos carrils de trenat d'1,8 quilòmetres, a partir del nus de Sant Pau, per facilitar la incorporació a l'AP-7 i la B-30. Aquest tram de via té una intensitat mitjana de trànsit de 81.000 vehicles en sentit Barcelona, dels quals 20.000 es desvien cap a l'AP-7.
D'altra banda, a la calçada en sentit Manresa es millorarà l'accés als polígons de Can Parellada, Santa Margarida, Terrassa est i a la carretera BP-1503 a Les Fonts i Rubí i la fluïdesa al tronc de la C-58 en sentit nord. Es construirà una nova calçada lateral de dos carrils entre els enllaços de Sant Quirze i Terrassa est Polígons.
D'aquesta manera, dels 48.000 vehicles diaris de mitjana que circulen per aquest punt en sentit Manresa, 22.000 ja es podran incorporar directament a la calçada lateral deixant el tronc de l'autopista més lliure pels 26.000 vehicles que continuen el seu recorregut cap a Terrassa centre, Viladecavalls i Manresa.
La Generalitat invertirà 35 milions d'euros a la C-58, entre Badia i Terrassa
S'ampliaran carrils i se'n crearan de nous per millorar la comunicació entre el Vallès Occidental i Barcelona

- Imatge de la C-58 -
- Toni Fages
ARA A PORTADA
-
Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages» Pere Fontanals
-
-
Sergi Perramon es reuneix amb Artur Mas per estudiar escenaris de cara a les municipals de 2027 Pere Fontanals
-
La Taula del Foment de l'Ús Social del Català a Manresa reuneix 60 agents per revertir la regressió lingüística Pere Fontanals
-
La mobilització veïnal frena el desnonament del Bloc 8, símbol de la lluita per l'habitatge a Manresa Pere Fontanals
Publicat el 09 d’abril de 2016 a les 19:15
Actualitzat el 09 d’abril de 2016 a les 19:16
Et pot interessar
-
Societat Bages Ciència Ciutadana reclama més suport per a les persones cuidadores d'Alzheimer
-
Societat Millores al Camí del Grau per evitar l'erosió i millorar el drenatge
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Súria commemora per primera vegada el Dia Internacional de les Vídues amb una xerrada i un dinar de germanor
-
Societat Sant Fruitós obre 22 expedients durant el juny per abocaments i males pràctiques amb els residus