Després de diverses queixes per part de la pagesia i altres propietaris d'horts, el Govern s'ha refet de la prohibició d'anar als horts fora del domicili habitual per autoabastir-se. El comitè tècnic del Pla d’emergències PROCICAT ,després de reunir-se ahir, ha decidit afegir aquesta nova interpretació amb la que a partir d’ara ja es pot anar a l’hort a collir els productes necessaris per a l’autoabastiment.
Els altres dos supòsits sota els quals es pot rompre el confinament per anar a l'hort són el d'alimentar els animals i el de si es tracta d'una activitat econòmica.
Ara bé, atesa la prohibició de traslladar-se a segones residències, queden exclosos de la llista els horts que puguin haver en aquestes segones residències, als quals segueix estant vetat anar-hi.
Campanya de recollida de firmes 
Dijous d'aquesta setmana es va moure a les xarxes una iniciativa per recollir firmes per aconseguir modificar aquesta prohibició. En poques hores la campanya, engegada per quatre cooperatives de treball de sobirania alimentària i també Ramaderes de Catalunya, va recollir almenys 17.000 firmes i que en un principi, s'havien de presentar el dilluns davant el Departament d'Interior.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
							
																					
														
								La Generalitat permet ara fer ús dels horts si és per a l'autoconsum
A partir d'ara ja es pot anar als horts que estan fora del domicili si és per collir productes necessaris per a la subsistència
 
        - Ara es permet collir productes dels horts -
- Arxiu
ARA A PORTADA
- 
													L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Redacció  
- 
													
													
															  
- 
													Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals  
- 
													Les obres del Parc Tecnològic del Bages avancen i Manresa i Sant Fruitós en celebren el progrés Pere Fontanals  
- 
													La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Pere Fontanals  
Publicat el 05 d’abril de 2020 a les 19:39
										Actualitzat el 05 d’abril de 2020 a les 19:43
									
								Et pot interessar
- 
												 Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau Societat
												Súria inicia la instal·lació dels nous contenidors tancats i fixa el 24 de novembre com a data clau
- 
												 Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària Societat
												Sant Fruitós renova la flota amb tres noves escombradores per reforçar la neteja viària
- 
												 Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas Societat
												Nova senyalització a la cruïlla dels carrers Bruc, Era Esquerra, Martí Julià i Prudenci Comellas
- 
												 Societat
												Súria impulsa millores energètiques i climàtiques als seus centres escolars públics Societat
												Súria impulsa millores energètiques i climàtiques als seus centres escolars públics
- 
												 Societat
												La Capella del Rapte completa el seu procés d'enjardinament Societat
												La Capella del Rapte completa el seu procés d'enjardinament
- 
												 Societat
												HP dona 9.600 euros a l'escola Jeroni de Moragas per instal·lar un projector interactiu inclusiu Societat
												HP dona 9.600 euros a l'escola Jeroni de Moragas per instal·lar un projector interactiu inclusiu

 
															 
															 
															 
															 
															