Després de diverses queixes per part de la pagesia i altres propietaris d'horts, el Govern s'ha refet de la prohibició d'anar als horts fora del domicili habitual per autoabastir-se. El comitè tècnic del Pla d’emergències PROCICAT ,després de reunir-se ahir, ha decidit afegir aquesta nova interpretació amb la que a partir d’ara ja es pot anar a l’hort a collir els productes necessaris per a l’autoabastiment.
Els altres dos supòsits sota els quals es pot rompre el confinament per anar a l'hort són el d'alimentar els animals i el de si es tracta d'una activitat econòmica.
Ara bé, atesa la prohibició de traslladar-se a segones residències, queden exclosos de la llista els horts que puguin haver en aquestes segones residències, als quals segueix estant vetat anar-hi.
Campanya de recollida de firmes
Dijous d'aquesta setmana es va moure a les xarxes una iniciativa per recollir firmes per aconseguir modificar aquesta prohibició. En poques hores la campanya, engegada per quatre cooperatives de treball de sobirania alimentària i també Ramaderes de Catalunya, va recollir almenys 17.000 firmes i que en un principi, s'havien de presentar el dilluns davant el Departament d'Interior.
[noticiadiari]2/199826[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/197029[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198648[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198615[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198572[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198469[/noticiadiari]
[noticiadiari]2/198064[/noticiadiari]
La Generalitat permet ara fer ús dels horts si és per a l'autoconsum
A partir d'ara ja es pot anar als horts que estan fora del domicili si és per collir productes necessaris per a la subsistència

- Ara es permet collir productes dels horts -
- Arxiu
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’abril de 2020 a les 19:39
Actualitzat el 05 d’abril de 2020 a les 19:43
Et pot interessar
-
Societat La Cooperativa La Agrícola cedeix a l'Ajuntament de Sant Fruitós un fons documental centenari
-
Societat Bages Ciència Ciutadana reclama més suport per a les persones cuidadores d'Alzheimer
-
Societat Millores al Camí del Grau per evitar l'erosió i millorar el drenatge
-
Societat Cloenda de la 8a edició del programa Universi+ a UManresa
-
Societat Pavimentació del carrer Cardenal Lluch i plaça Independència aquest dissabte
-
Societat Pau Sellart: «La selectivitat em va anar molt bé, però no esperava tenir la millor nota del Bages»