"Sabem que funciona i ara es tracta de estendre-ho a tota la xarxa viària", va assegurar Xavier Flores, director general d'Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat en referència al model desenvolupat a la C-55, en una ponència organitzada aquesta setmana pel Col·legi d'Enginyers de Camins de Catalunya. Flores va revelar la intenció d'invertir 50 milions d'euros en els pròxims cinc anys per adaptar diverses carreteres a aquest sistema amb l'estadística a la mà d'haver acabat gairebé per complet amb els xocs frontals.
El model de la C-55 ha estat el de separar els dos sentits de la marxa amb barreres tipus New Jersey -de formigó-, guarda-rails o pilones de plàstic i destinar dobles carrils en alguns trams de la carretera per fer possibles els avançaments.
El govern pretén implementar aquest model a la variant de Banyoles, en un tram de 8,5 quilòmetres de la C-66, i de cara als propers anys també ho vol fer a la C-16, entre Berga i Bagà, a la C-15, entre Igualada i Vilafranca del Penedès, i a la C-35 entre Granollers i Sant Celoni. En total, va dir Flores, hi ha una vintena de trams del país en anàlisi per poder implementar aquest mateix model.
La Generalitat pren la C-55 com a model d'èxit i el vol replicar a altres carreteres del país
El director general d'Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, ha revelat la intenció d'invertir 50 milions en 5 anys per a les adaptacions

- Els Bombers actuant en un accident a la C-55, amb separador de sentit -
- N+MC55
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 27 d’octubre de 2019 a les 10:56
Actualitzat el 27 d’octubre de 2019 a les 10:59
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama de Manresa, dijous i divendres
-
Societat El pubillatge de Manresa organitza una nova Marató de Donants de Sang
-
Societat Manresa acull una nova edició de Conductàlia, el projecte educatiu de la Fundació Montepio
-
Societat Treballs d'arranjament del paviment a diversos punts del carrer Dos de Maig i del passeig Pere III