La Intersindical ha denunciat la voluntat de l'administració "de privatitzar el CAP Santpedor", que actualment forma part de l'Àrea Bàsica de Salut (ABS) Navarcles - Sant Fruitós - Santpedor, gestionada per l'ICS, però que està pendent d'una modificació que implica un desdoblament en dues ABS.
El sindicat ha anunciat la seva voluntat de buscar la unitat d'acció amb la resta de forces sindicals i amb aquest objectiu ha convocat tot el personal, totes les forces sindicals, i les entitats veïnals i partits polítics de Santpedor davant del CAP el proper dimarts 11 d'abril a 2/4 de 2 del migdia a manifestar-se contra aquesta privatització.
La Intersindical assegura tenir constància que es vol crear una Entitat de Base Associativa (EBA), és a dir una entitat proveïdora privada, amb interès en gestionar l'ABS Santpedor i, així, externalitzar i posar en mans privades tant el centre de salut, que és públic, com el seu equip de professionals, que son empleats públics, "el que podria implicar greuges en el personal i en el servei que es dona a la ciutadania, pels antecedents que tenim en la regió sanitària de la Catalunya Central". A més, el sindicat denuncia que la privatització i l'externalització es tradueix "en costos més alts, salaris més baixos, serveis deficients i apropiació dels contractes públics".
La Intersindical afirma que ha demanat una reunió urgent amb Anna Forcada, gerent territorial de l'ICS a la Catalunya Central, i amb la Junta de Personal, i ha mantingut converses amb la resta de forces sindicals de la Catalunya Central de l'ICS per valorar possibles accions conjuntes, a banda de la concentració de dimarts.
L'ICS de la Catalunya Central ha afirmat a NacióManresa que l'organització de la gestió de les ABS, els CAP i els centres sanitaris són competència de Salut, però després que en la darrera setmana hagi estat impossible contactar amb els responsables del Departament, finalment ha emès un comunicat.
[noticia]108899[/noticia]
La Intersindical crida a manifestar-se contra la possible privatització del CAP Santpedor
Actualment forma part de l'Àrea Bàsica de Salut (ABS) Navarcles - Sant Fruitós - Santpedor, però està pendent d'un desdoblament
Ara a portada
-
-
-
Política «Manresa serà la tomba del feixisme» davant la parada de Sant Jordi d'Aliança Catalana Pere Fontanals
-
Societat «No és fàcil sortir de l'anonimat, però teníem clar que aquest llibre el fèiem en un sentit col·lectiu» Aina Font Torra
-
Economia L'escola Joncadella de Sant Joan de Vilatorrada guanya un Premi Pilarín Bayés de contes Redacció
Publicat el 06 d’abril de 2023 a les 19:46
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit al carrer de la Dama de Manresa, dijous i divendres
-
Societat El pubillatge de Manresa organitza una nova Marató de Donants de Sang
-
Societat Manresa acull una nova edició de Conductàlia, el projecte educatiu de la Fundació Montepio
-
Societat Treballs d'arranjament del paviment a diversos punts del carrer Dos de Maig i del passeig Pere III