Cada mes de juny, Joviat viu el final de curs de manera intensa, amb moments en què es diu adeu a l'any acadèmic, a l'etapa formativa o a una llarga trajectòria dins del centre. Aquest any, però, ha estat especial perquè, a més d'acomiadar l'any amb nou actes de celebració per a cada etapa educativa, Joviat ha tancat un capítol de la seva història de 38 anys d'ensenyament obligatori al Centre Històric de Manresa.
Per una banda, l'alumnat d'educació infantil, de primària i d'ESO ha viscut les seves festes de pas i de final d'etapa al costat de les famílies i de l'equip de l'escola amb un sentiment nou respecte el d'anys anteriors. A l'alegria de passar de curs se li ha sumat, també, la nostàlgia de saber que aquests actes serien els últims com a Joviat, perquè a partir de setembre passaran a formar part de la xarxa de centres públics de Catalunya amb el nom d'Institut Escola de Manresa, amb un nou director al capdavant i amb el mateix equip docent i administratiu.
Per altra banda, més de cinc-cents alumnes dels ensenyaments postobligatoris han celebrat les festes de graduació i han dit adeu a la seva formació de batxillerat i de les diverses famílies de formació professional. Els actes, sempre compartits amb les famílies i l'equip docent, han estat farcits de reconeixements pel camí fet i per tots els èxits aconseguits, i amb el missatge de la Fundació que ha animat les persones graduades a deixar la seva empremta de professionalitat i humanitat al món.
En aquesta nova etapa que començarà, Joviat s'enfoca a la seva missió d'impulsar amb nous reptes i noves oportunitats les carreres professionals i acadèmiques de l'alumnat dels ensenyaments postobligatoris i de la formació contínua i ocupacional, i emprèn amb força una nova visió que reforça la relació amb el món empresarial, el món universitari i la projecció internacional.
La Joviat diu adeu «amb emoció» als ensenyaments obligatoris
Més de cinc-cents alumnes de la formació postobligatòria es graduen i s'obren camí cap al món universitari i professional
ARA A PORTADA
-
La PAHC Bages exigeix l'expropiació del convent de les Caputxines si no en cedeixen l'ús a la ciutat Pere Fontanals
-
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
-
Publicat el 03 de juliol de 2023 a les 20:23
Actualitzat el 03 de juliol de 2023 a les 20:36
Et pot interessar
-
Societat Què hi fa un helicòpter vermell sobrevolant els afores de Manresa?
-
Societat Malestar a Navàs per la supressió d'una línia de primer d'ESO a l'institut públic
-
Societat Manresa reunirà diverses tradicions religioses per reflexionar sobre la pau enmig d'un món convuls
-
Societat Afectacions al trànsit per les obres al pont de Sant Francesc, aquest dijous
-
Societat UManresa centra la seva Escola d'Estiu en la innovació i l'educació emocional
-
Societat Una basílica plena de pau i emoció per acomiadar els éssers estimats