La nova jutgessa que investiga les carregues de la Guàrdia Civil l'1-O a l'institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada ha acceptat el recurs dels advocats de les víctimes i ha expulsat la Unión de Oficiales de la Guardia Civil de la causa penal oberta al jutjat número 2 de Manresa.
L'anterior jutgessa que portava el cas va admetre la participació d'aquesta associació d'oficials de la benemèrita com a acusació particular contra les víctimes de les càrregues del dia del referèndum a la població bagenca. Ni tan sols els obligava a pagar la fiança com estableix la llei sota el pretext que havien entrat a la causa un cop aquesta ja era oberta.
Ara, la nova jutgessa admet que aquesta associació en realitat tenia un "interès encobert" de protegir els agents de la Guàrdia Civil que estan sent investigats, i no d'exercir "una vertadera acusació". El temps que aquesta associació ha estat personada al jutjat de Manresa per aquesta causa ha causat un important alentiment a l'acció de la justícia, ha obligat a traduir al castellà els milers de folis que forma la causa, i fins i tot va pretendre, sense èxit, que la resta d'advocats de les parts passéssim a presentar en endavant els seus escrits en castellà, una petició que de seguida li va ser denegada.
La jutgessa de les càrregues de l'1-O a Sant Joan expulsa de l'acusació la Unión de Oficiales de la Guardia Civil
La nova magistrada que porta la causa entén que tenia un "interès encobert" per defensar els agents que estan essent investigats
ARA A PORTADA
-
-
-
Txell Ferré brilla a Funchal amb quatre medalles al Campionat d'Europa de natació artística Pere Fontanals
-
Els pèsols i les tavelles protagonitzen el sopar de primavera de les Temporades Gastronòmiques del Bages a Artés Pere Fontanals
-
Els pagesos de la Catalunya Central celebren una collita de cereal «espectacular», però que pot ser «ruïnosa» pels preus Pere Fontanals
Publicat el 22 d’octubre de 2019 a les 21:18
Actualitzat el 22 d’octubre de 2019 a les 21:25
Et pot interessar
-
Societat La PAHC Bages exigeix l'expropiació del convent de les Caputxines si no en cedeixen l'ús a la ciutat
-
Societat Què hi fa un helicòpter vermell sobrevolant els afores de Manresa?
-
Societat Malestar a Navàs per la supressió d'una línia de primer d'ESO a l'institut públic
-
Societat Manresa reunirà diverses tradicions religioses per reflexionar sobre la pau enmig d'un món convuls
-
Societat Afectacions al trànsit per les obres al pont de Sant Francesc, aquest dijous
-
Societat UManresa centra la seva Escola d'Estiu en la innovació i l'educació emocional