El Grup Municipal del PSC va poder revisar dijous l'expedient que està a exposició pública a l'Ajuntament de Manresa referit a la petició de llicència ambiental que ha estat presentada per l'empresa Serveis Funeraris de Barcelona SA, que té a Manresa el tanatori de Fontal.
D'entrada, el PSC va constatar que la petició de llicència (i el pagament de la taxa corresponent de 5.250 €) es va fer l'endemà de la Festa de la Llum, el 22 de febrer passat. Segons el president del Grup Municipal del PSC, Felip González, "aquesta dada és rellevant per dues raons: La primera, que denota que l'empresa vol construir de seguida i que va voler (potser va acordar amb l'Ajuntament) demanar la llicència fins i tot abans que s'acabés d'aprovar definitivament la modificació del Pla del Pont Nou que l'havia de fer possible; i la segona, que el dia en què es va aprovar definitivament el Pla del Pont Nou, en el ple d'abril, ja feia dos mesos que es tramitava la llicència i, tot i la intensitat d'aquell debat, al regidor d'Urbanisme, Marc Aloy, no se li va acudir que era rellevant informar que l'Ajuntament ja ho estava fent des de feia força temps".
Un segon fet que han constatat els socialistes d'aquesta primera revisió de l'expedient és que l'activitat "ja disposa de tots els informes favorables previs dels serveis tècnics municipals". De fet, segons explica González, amb data 16 de març (un mes abans del debat d'aquell ple), el mateix ajuntament havia comunicat al sol·licitant que calia millorar el projecte i li va assenyalar un grapat de "deficiències esmenables" que l'empresa va complimentar el 26 d'abril amb un annex.
Finalment, l'altre fet que el PSC ha constatat de la documentació revisada és que el projecte que es vol implantar a Manresa no és una instal·lació especialment gran. Que, com va explicar NacióManresa el 21 de març, estan previstes només quatre sales de vetlla i que preveu fer només tres incineracions diàries, encara que la promotora apunta en el seu informe fins a un màxim de 288 anuals. El tanatori, a part del crematori i de les diverses sales de serveis, cafeteria, i aparcament per a 46 places (més 14 places més en calçada al carrer de la Lemerz), preveu una sala de cerimònies per a unes 140 persones.
El PSC recorda que l'exposició pública i, per tant, el termini per presentar al·legacions de qualsevol persona física o jurídica que es consideri afectada es va publicar al BOP de 22 de juny i està establert en 30 dies hàbils a partir d'aquesta data.
La llicència per al crematori de Manresa es va presentar abans que se n'aprovés el pla
Societat
El PSC denuncia la falta de transparència del govern municipal que en el ple on es va aprovar la modificació del Pla del Pont Nou "no va fer cap referència" a que s'estava tramitant la llicència ambiental i que ja en tenia els informes tècnics favorables
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
30 de juny de 2017 a
les 20:59
Actualitzat el
30 de juny de 2017 a les
21:09
Et pot interessar
-
Societat
Sant Fruitós reclama una solució al canvi de sentit de la carretera de Santpedor de Manresa
-
Societat
Treballs de pavimentació a la BP-4313 entre Balsareny i Súria de dimarts a dijous
-
Societat
Manresa tallarà el trànsit al carrer de Sant Fruitós aquest dilluns per obres a la xarxa elèctrica
-
Societat
Manresa debat com adaptar les ciutats a les pluges intenses en la Jornada Tècnica de l'Aigua
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
