La PAHC ocupa una masia i en demana lloguer social

El banc que es va quedar l'immoble en una dació en pagament, es nega a fer lloguer social a la seva antiga propietària

Publicat el 01 de juny de 2013 a les 20:00
Masia la Sort, ocupada per membres de la PAHC Bages. Foto: PAHC

Membres de la PAHC Bages han ocupat aquest dissabte una casa a la sortida de Manresa cap als Comtals després que, segons denuncien, el banc que se la va quedar en un acord de dació en pagament, s'hagi negat a oferir-la en lloguer social a l'anterior propietària.
 
Segons fonts de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca i el Capitalisme, l'anterior propietari de l'immoble, en no poder pagar la hipoteca, va arribar a un acord amb el banc per a fer una dació en pagament després de fortes negociacions en les que també hi va participar la PAHC. Ara, Cajamar, l'entitat bancària que s'ha quedat l'immoble, es nega a oferir-la a un preu de lloguer social a l'antiga propietària, i és per això que membres de la PAHC i l'afectada han alliberat la casa que es troba a la sortida de Manresa direcció als Comtals.

A hores del vespre, la plataforma ja ha celebrat una assemblea a la masia i han organitzat torns tot esperant que en qualsevol moment hi puguin aparèixer els Mossos d'Esquadra per desallotjar-la.