Un centenar de veïns de Navàs han tallat aquest divendres la carretera C-16 en sentit nord per reclamar un nou edifici per a l'institut en una acció convocada per la Plataforma per un Institut Digne. El tall ha agafat molta volada al ser divendres a la tarda, en plena operació sortida de la gent que anava al Berguedà o a la Cerdanya a passar el cap de setmana.
[intext1]
El tall s'ha mantingut durant gairebé tres hores i ha provocat moltes retencions i molts problemes de circulació. Els Mossos d'Esquadra, que en cap moment no han mostrat cap intenció de dissoldre la protesta, han desviat el trànsit per l'interior del nucli de Navàs, però allà els esperaven famílies amb menors -a qui l'organització ha recomanat no anar a la C-16 i concentrar-se a la plaça de l'Ajuntament- que han entorpit el trànsit als passos de vianants fins a generar un caos circulatori pels carrers del poble. Entre la C-16 i l'interior del municipi, unes 500 persones han participat a les accions de protesta.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=2OEoe59g89g[/youtube]
La manifestació, que estava comunicada, és una més de les accions reivindicatives que les famílies afectades duen a terme aquests dies per reclamar el nou institut. Durant aquesta setmana també han protagonitzat una tancada al mateix centre educatiu, que fa tretze anys que fa classes en barracons.
[intext2]
La plataforma pel nou institut de Navàs talla la C-16 durant gairebé tres hores
Societat
Els Mossos han desviat els vehicles per l'interior del municipi, però allà les famílies entorpien el trànsit als passos de vianants
- Veïns de Navàs durant el tall de la C-16 -
- Cedida
ARA A PORTADA
-
Successos Manresa eixamplarà la Guàrdia Urbana fins a 120 agents i espera 15 interins immediats Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans Tocats de Lletra celebra vint anys amb 51 propostes poètiques en 38 espais de Manresa Pere Fontanals
-
Política Junts reclama una auditoria externa i independent de la despesa social de Manresa Pere Fontanals
-
Publicat el
15 de març de 2024 a
les 21:11
Actualitzat el
15 de març de 2024 a les
21:25
Et pot interessar
-
Societat
La 16a Jornada de Demències del Bages aplega vora 90 persones a l'Hospital Sant Andreu
-
Societat
Tres camins rurals costeruts de Manresa es pavimentaran amb formigó rentat a l'àcid
-
Societat
Les xarxes d'aigua del Bages guanyen control i eficiència amb telecontrol i tretze plantes solars
-
Societat
Afectacions de trànsit aquest dissabte al Remei pel mercat de segona mà
-
Societat
Una col·lecta popular vol fer realitat un gegant en memòria de Carles Vilajosana
-
Societat
Comença l'enderroc de l'edifici d'entrada a Puigmercadal des de la Muralla del Carme
