La Policia Local de Sant Joan de Vilatorrada torna a posar el crit al cel. Segons han assegurat membres del cos a NacióManresa, el govern municipal ha incomplert els acord de millora que havien pactat per cobrir la dificultat tècnica de la seva feina i l'adhesió del terme de Callús entre les seves funcions.
L'estiu de 2017, la Policia Local de Sant Joan ja es va mobilitzar amb diverses concentracions a la porta de l'Ajuntament per reclamar aquestes millores. Aquelles concentracions es van desconvocar després que els agents aconseguissin un compromís del govern de reunir-se amb ells a partir de setembre.
Aquesta reunió, però, no es va celebrar fins a maig d'enguany, i en ella es va pactar un increment en el sou dels agents d'uns 200 euros bruts al mes per cobrir l'increment de feina i absorbir les reclamacions històriques del cos. Les millores s'havien d'aplicar a partir de l'1 de juliol.
La Policia Local, però, denuncia que el govern municipal de l'Ajuntament ha aturat l'aplicació d'aquestes millores adduint que el comitè del personal municipal no està d'acord amb la mesura i que la seva aprovació està pendent d'una assemblea de treballadors.
Això, segons els agents consultats per NacióManresa, "no és cert". Malgrat que a la reunió del mes de maig hi van anar majoritàriament agents, més que no pas membres del comitè, "els sindicats estan al cas i hi estan d'acord", asseguren. "És més, l'assemblea que s'ha de celebrar el mes de setembre és merament informativa, perquè el gruix de personal municipal sàpiga què s'ha pactat".
Aquest desencontre entre Policia Local i Ajuntament ja es comença a notar al municipi. Un dels agents que cobreix les nits del cap de setmana està de baixa, i només hi ha un agent per cobrir Sant Joan de Vilatorrada i Callús. "El company que treballa només fa atenció al públic i delega als Mossos la feina que li arriba, ja que no és aconsellable que ell sol s'enfronti a segons quines situacions", s'exclamen. En altres situacions similars, abans, els companys cobrien la baixa, però el malestar és tan important que han decidit no fer-ho ara.
Ara mateix la Policia Local està pendent d'una resposta de l'Ajuntament, però no descarten mobilitzacions si la situació no es desencalla.
La Policia Local de Sant Joan acusa l'Ajuntament d'incomplir els seus compromisos
Societat
Només un agent treballa en el torn de nit dels caps de setmana per cobrir el municipi i Callús
ARA A PORTADA
-
-
Successos La revisió de les mesures cautelars pel crim de Carles Vilajosana ja té data Pere Fontanals
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
- Pere Fontanals
- Responsable de NacióManresa
Publicat el
14 de juliol de 2018 a
les 13:23
Actualitzat el
15 de juliol de 2018 a les
19:25
Et pot interessar
-
Societat
Memòria i Història posa a l'abast dels instituts noves activitats sobre el nazisme i la República
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
