La Processó de Divendres Sant va tornar a omplir el Barri Antic de sentiment de pèrdua i solemnitat amb la sortida de vuit passos i la Mare de Déu de l'Esperança Macarena, que tancava la rua i, com sempre, s'emportava les mostres més visibles de devoció. L'Agrupació Musical Verge de la Serra de Santa Coloma de Gramenet ha posat el so a una processó que s'ha desenvolupat sense contratemps.
Els Armats de Manresa, el pas del Natzarè, l'Associació Reparadora i Cultural de Pius IX amb el Cós de Portants del Sant Crist, l'ACR Recuperació Dansa de la Mort amb el pas de la Bona Mort, el pas i penó de la Congregació de la Verge dels Dolors, el pas del Sant Sepulcre de la Confraria de la Puríssima Sang de Nostre Senyor Jesucrist, la Presidència portant la relíquies de la Santa Espina, i l'Hermandad Nuestra Señora de la Esperanza Macarena, amb les madrines i la banda musical, han desfilat pel Barri Antic entre el silenci i sentiment del públic.
El recorregut de la Processó ha començat a la baixada de la Seu, i ha continuat pel carrer Vallfononollosa fins a la plaça d'en Creus, el carrer de les Piques, la plaça Llisach, el passeig de la República, el carrer Talamanca, la plaça Gispert, el carrer Camp d'Urgell fins a la plaça Valldaura, el carrer Urgell, la plaça Anselm Clavé, el carrer de Sant Domènec fins a la plaça Fius i Palà, el carrer del Born, la plana de l'Om i l'inici del passeig de la República fins a la plaça Llisach, des d'on s'arribarà a la Basílica de la Seu pel mateix recorregut de l'inici: carrer de les Piques, plaça d'en Creus, carrer Vallfonollosa i baixada de la Seu. Durant el recorregut, la Policia Local de Manresa anirà tallant al trànsit de vehicles els carrers per on passi la Processó.
La Processó del Divendres Sant submergeix Manresa en la Setmana Santa
Societat
L'acte es va desenvolupar amb normalitat
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Manresa reivindica la llengua i la convivència en una Diada marcada pel record de Carles Vilajosana Pere Fontanals
-
Política Víctor Alexandre carrega contra el 155 i reivindica la independència a la Marxa de Torxes de Manresa Pere Fontanals
-
-
-
Successos La desgràcia ja va colpejar Carles Vilajosana tres setmanes abans del seu homicidi Pere Fontanals
Publicat el
30 de març de 2024 a
les 09:59
Actualitzat el
31 de març de 2024 a les
09:36
Et pot interessar
-
Societat
Aigües de Manresa inicia l'ampliació de la xarxa d'aigua potable al carrer Numància
-
Societat
Sant Vicenç de Castellet estrenarà dilluns el nou servei de bus urbà
-
Societat
Esport7 batejarà les 12 Hores de Jujitsu amb el nom de Carles Vilajosana
-
Societat
Manresa farà canvis de trànsit aquest divendres per la celebració de la Diada
-
Societat
Manresa culminarà el Pla de Millora de l'Espai Públic amb l'asfaltatge de Joan Fuster i Pau Casals
-
Societat
Rajadell s'oposa a la instal·lació d'una torre de 30 metres d'Adif
