El projecte del Pla Local d'Habitatge (PLH) 2017-2022 que s'ha presentat aquest dilluns al Casal de les Escodines no ha despertat entusiasme entre els agents i entitats vinculades a la Taula de l'Habitatge. De fet, els únics que han pres la paraula han titllat el pla de "poc ambiciós", de mancat de "mesures concretes", o el més dur, d'"il·legal i mediocre". La resta d'assistents no han parat boca, o perquè els està bé o perquè no l'han pogut analitzar amb calma -és un document llarg i feixuc.
El Col·legi d'Arquitectes ha pres la paraula per dir que el PLH els sembla "poc ambiciós" perquè no afronta nous models de pisos per a joves i per a gent gran que, entenen, poden ser més petit, perquè no necessiten tant espai.
Càritas s'ha queixat que el PLH "no contempla mesures concretes", ni la quantitat de pisos concrets que calen per a l'emergència habitacional. El Govern s'ha ofert a fer-li una sessió específica per a rebatre-li. En aquest sentit, la CUP hi ha afegit que els números del Pla "no quadren" amb els que hi ha al POUM.
La PAHC considera el pla "il·legal i mediocre"
La PAHC ha valorat el PLH d'"Il·legal i mediocre" i ha exigit, i ha demanat a les altres entitats que també exigeixin, la retirada de la porposta de Pla. És il·legal, segons la PAHC perquè no aplica la Llei del Dret a l'Habitatge on diu que s'ha de cobrir la demanda d'habitatge dels que no tenen ingressos o són insuficients. La PAHC valora que hi hauria d'haver 300 habitatges d'aquest tipus.
Per incrementar aquest número, la plataforma proposa que l'Ajuntament aconsegueixi la propietat dels 58 pisos del barri de la Guia "a canvi de no exigir a ADIF la despesa que hauria d'haver fet en compliment del deure de conservació exigit per la Llei d'habitatge i el cost de les sancions que l'Ajuntament hauria d'imposar-li". Per contra, la PAHC recorda que l'Ajuntament "proposa una despesa d'1 milió d'euros per indemnitzar a ADIF i enderrocar els pisos de la Guia".
Una altra de les potes de la proposta de la PAHC és la reserva d'un fons d'habitatge de lloguer social, quantificat en 470. Aquí proposa que, a més de les propostes del document del govern, disposar de pisos d'entitats financeres i particulars, també es considerin els procedents de la rehabilitació pública, de la rehabilitació de propietaris privats i de la masoveria urbana. També entenen que cal "abordar d'immediat" un pla de rehabilitació urbana.
Per tot plegat, acaba exigint la retirada de la proposta de Pla i l'elaboració d'un de nou a partir de les entitats implicades.
La proposta de Pla Local d'Habitatge de Manresa no desperta entusiasmes
Societat
La PAHC demana al govern que el retiri per "il·legal i mediocre", Càritas es queixa perquè "no contempla mesures concretes", i als arquitectes els sembla "poc ambiciós"
ARA A PORTADA
-
-
Successos La revisió de les mesures cautelars pel crim de Carles Vilajosana ja té data Pere Fontanals
-
Esports El CE Manresa encaixa la primera derrota de la temporada al camp del Tudelano (2-1) Pere Fontanals
-
Societat Territori destina 1,6 milions a estabilitzar talussos a les carreteres d'accés a Montserrat Pere Fontanals
-
Esports Manel Deli es proclama campió del món M50 dels 100 quilòmetres en ruta a Galícia Pere Fontanals
Publicat el
05 de juny de 2017 a
les 21:35
Et pot interessar
-
Societat
Memòria i Història posa a l'abast dels instituts noves activitats sobre el nazisme i la República
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
