El projecte del Pla Local d'Habitatge (PLH) 2017-2022 que s'ha presentat aquest dilluns al Casal de les Escodines no ha despertat entusiasme entre els agents i entitats vinculades a la Taula de l'Habitatge. De fet, els únics que han pres la paraula han titllat el pla de "poc ambiciós", de mancat de "mesures concretes", o el més dur, d'"il·legal i mediocre". La resta d'assistents no han parat boca, o perquè els està bé o perquè no l'han pogut analitzar amb calma -és un document llarg i feixuc.
El Col·legi d'Arquitectes ha pres la paraula per dir que el PLH els sembla "poc ambiciós" perquè no afronta nous models de pisos per a joves i per a gent gran que, entenen, poden ser més petit, perquè no necessiten tant espai.
Càritas s'ha queixat que el PLH "no contempla mesures concretes", ni la quantitat de pisos concrets que calen per a l'emergència habitacional. El Govern s'ha ofert a fer-li una sessió específica per a rebatre-li. En aquest sentit, la CUP hi ha afegit que els números del Pla "no quadren" amb els que hi ha al POUM.
La PAHC considera el pla "il·legal i mediocre"
La PAHC ha valorat el PLH d'"Il·legal i mediocre" i ha exigit, i ha demanat a les altres entitats que també exigeixin, la retirada de la porposta de Pla. És il·legal, segons la PAHC perquè no aplica la Llei del Dret a l'Habitatge on diu que s'ha de cobrir la demanda d'habitatge dels que no tenen ingressos o són insuficients. La PAHC valora que hi hauria d'haver 300 habitatges d'aquest tipus.
Per incrementar aquest número, la plataforma proposa que l'Ajuntament aconsegueixi la propietat dels 58 pisos del barri de la Guia "a canvi de no exigir a ADIF la despesa que hauria d'haver fet en compliment del deure de conservació exigit per la Llei d'habitatge i el cost de les sancions que l'Ajuntament hauria d'imposar-li". Per contra, la PAHC recorda que l'Ajuntament "proposa una despesa d'1 milió d'euros per indemnitzar a ADIF i enderrocar els pisos de la Guia".
Una altra de les potes de la proposta de la PAHC és la reserva d'un fons d'habitatge de lloguer social, quantificat en 470. Aquí proposa que, a més de les propostes del document del govern, disposar de pisos d'entitats financeres i particulars, també es considerin els procedents de la rehabilitació pública, de la rehabilitació de propietaris privats i de la masoveria urbana. També entenen que cal "abordar d'immediat" un pla de rehabilitació urbana.
Per tot plegat, acaba exigint la retirada de la proposta de Pla i l'elaboració d'un de nou a partir de les entitats implicades.
La proposta de Pla Local d'Habitatge de Manresa no desperta entusiasmes
Societat
La PAHC demana al govern que el retiri per "il·legal i mediocre", Càritas es queixa perquè "no contempla mesures concretes", i als arquitectes els sembla "poc ambiciós"
ARA A PORTADA
-
Política Lakshmi Roset atribueix a l'extrema dreta els comentaris masclistes per «dissuadir» les dones Pere Fontanals
-
Política Centenars de comentaris sexualitzats sobre la regidora de la CUP de Moià després d'un vídeo polític a les xarxes Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans Els 400 drons enamoren Manresa abans d'un multitudinari Castell de Focs a l'Agulla Pere Fontanals
-
-
Publicat el
05 de juny de 2017 a
les 21:35
Et pot interessar
-
Societat
Rècord de participació al Concurs de Paelles de la Festa Major Alternativa amb 55 equips
-
Societat
La campanya de donació de sang de Festa Major a Manresa tanca amb 74 donacions
-
Societat
Treballs de pintura provocaran afectacions nocturnes en quatre carrers de Manresa
-
Societat
Obres de telecomunicacions alteraran l'estacionament als carrers Sant Rafael i Maria Aurèlia Capmany
-
Societat
El carrer Barcelona de Manresa tindrà pas alternatiu per obres dilluns
-
Societat
Avinyó inicia actuacions d'urgència a Cal Verdaguer per garantir la seguretat i preservar el patrimoni
