La Fundació Institució Benèfica Assistencial Manresana (IBAM) que gestiona la Residència Mont Blanc ha arribat a un acord amb Endesa per adquirir les tres finques que la companyia elèctrica manté a l'Anònima i hi construirà 70 pisos per a gent gran amb serveis de suport. L'acord entre l'elèctrica i la fundació se signarà el proper dimecres.
La reordenació de l'Anònima
Quan l'Ajuntament de Manresa i Endesa van arribar a l'acord per al reordenament del sector de l'Anònima a través d'una modificació del POUM que va ser aprovada per ple, la companyia elèctrica va mantenir una superfície de sòl de 3.000 metres quadrats amb entrada des del carrer Hospital.
La reordenació contemplava que, d'aquests, 2.000 metres quadrats havien de ser d'ús obert al públic, i que sobre els 1.000 restants s'hi podia construir fins a un total de 5.500 metres quadrats de sostre edificable. D'aquesta manera, la ciutat guanyarà una plaça en ple cor del Centre Històric equivalent a dues places Sant Domènec.
70 pisos per a gent gran
En aquests 1.000 metres quadrats edificables, la Fundació IBAM té previst construir-hi 70 pisos per a gent gran amb serveis i assistència, per acollir persones d'edat avançada que hi viuran amb total normalitat, però que tindran una sèrie de serveis a la seva disposició tals com infermeria, compra a domicili, consergeria,... Els 70 pisos seran d'uns 50 metres quadrats i acolliran entre una i dues persones, tot i que se n'habilitaran cinc on hi puguin viure fins a tres persones.
Els pisos estaran distribuïts en quatre plantes, i els baixos estaran destinats a serveis comercials, oberts a tothom, però sempre orientats als inquilins dels pisos de sobre. Tot i que encara no estan definits els usos, es pensa en un servei de bar - restaurant que prepari menjar per a la gent gran que així ho vulgui, i algun supermercat que els pugui portar la compra. També hi hauran altres espais oberts multifuncionals.
Com en tot el que fa a la gent gran, aquest és un servei insuficientment cobert a Manresa on, actualment, només existeixen 16 pisos d'aquestes característiques. D'aquesta manera, la ciutat guanyarà places per acollir persones grans que no tenen un gran nivell de dependència i que poden viure de forma autònoma, però que requereixen serveis específics.
També un mínim de 140 places d'aparcament
L'actuació suposarà també la creació de, com a mínim, 140 places d'aparcament en ple Centre Històric. La modificació del POUM contemplava una planta subterrània per a pàrquing en els 3.000 metres quadrats d'Endesa. A falta de saber amb cales si es podrà fer un segon nivell soterrani, amb una sola planta ja es crearan 140 places d'aparcament.
La Residència Mont Blanc adquirirà la finca d'Endesa a l'Anònima i hi farà 70 pisos amb serveis per a gent gran
Societat
La Fundació IBAM signarà l'acord amb l'elèctrica el proper dimecres
ARA A PORTADA
-
Política Dreta i extrema dreta situen Sor Lucía Caram al centre de la diana electoral a Manresa Pere Fontanals
-
Política Els alcaldes de Sant Fruitós i Sant Vicenç alliçonen Manresa sobre seguretat Pere Fontanals
-
Successos Tallen el carrer Vilanova de Manresa mentre es valora el risc d'esfondrament d'un edifici Pere Fontanals
-
Economia L'Agència Espacial tria la companyia del manresà Sanpere per desenvolupar la xarxa de connectivitat segura de la UE ACN | Pere Fontanals
-
Publicat el
03 de juny de 2019 a
les 16:55
Et pot interessar
-
Societat
Els casals infantils del CAE i La Xarranca tanquen l'estiu amb 562 participacions al Bages
-
Societat
L'AFABBS programa diversos actes al Bages amb motiu del Dia Mundial de l'Alzheimer
-
Societat
L'Ajuntament de Manresa inicia l'arranjament d'una quinzena de camins rurals
-
Societat
Obres de fibra òptica a la Muralla del Carme i l'entorn de l'Uniplant Garden a partir de dilluns
-
Societat
Sant Fruitós impulsa una nova oferta de formació per a adults
-
Societat
La Fira d'Artistes i Artesans provocarà afectacions de trànsit aquest dissabte al Passeig
