En el marc de les Jornades de Memòria Històrica Joan Torrents i Macià, que organitza l'Ajuntament de Cardona durant els mesos de maig i juny, aquest divendres a les 7 de la tarda, a l'antiga central elèctrica del Parc Cultural de la Muntanya de Sal, s'inaugurarà l'exposició 1932: tres dies de revolta al Cardener, a càrrec dels autors, Jordi Algué i Marc Rubí. L'acte inaugural comptarà, també, amb l'alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i el regidor de Cultura, Salvador Campos.
[nointext][intext1]
[h3]Descripció de l'exposició[/h3]
Ara fa 90 anys, Cardona, Súria, Sallent i l'Alt Berguedà varen viure una vaga revolucionària que aspirava a proclamar el comunisme llibertari i establir una nova societat més justa. Es va tractar d'una experiència efímera, fruit d'un context de confrontació social provocat per les desigualtats existents en un context de dures condicions de treball.
[intext2]
La revolta fou reprimida per la República i diversos revolucionaris, entre ells com a mínim sis cardonins, foren deportats a l'Àfrica en una experiència que va marcar la història els pobles que la van viure.
L'exposició es podrà visitar fins el 10 de juliol i l'entrada és gratuïta.
La revolta al Cardener del 1932 s'exposarà a la Muntanya de Sal de Cardona
L'exposició, que s'inaugurarà aquest divendres a les set de la tarda, es podrà veure fins el 10 de juliol
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de juny de 2022 a les 18:26
Actualitzat el 09 de juny de 2022 a les 18:40
Et pot interessar
-
Societat Manresa impulsa la 1a Jornada Ciutat, Salut i Clima per abordar l'impacte del canvi climàtic en la salut de les persones
-
Societat Manresa il·luminarà de vermell la façana de l'Ajuntament pel Dia Internacional de l'Hemocromatosi
-
Societat Sant Fruitós denuncia un abocament incontrolat de residus a la zona esportiva de Torroella de Baix
-
Societat Treballs d'Aigües de Manresa al carrer Joan Fuster, a la cantonada amb la carretera del Pont de Vilomara
-
Societat Restriccions de trànsit als barris de Sagrada Família i Valldaura durant les seves festes
-
Societat Aquest divendres comencen unes obres d'Aigües de Manresa al camí dels Corrons